Lamp aan als ik thuis kom. Locatietrigger alllen bij thuiskomst

Hi, ik mis 1 feature of zie deze mogelijkheid over het hoofd mbt de locatie functie. Ik zou graag een lamp aan willen zetten als ik thuis kom via de ICS-2000. Dit werkt al zodra ik kies: ALS ‘mijn device op locatie is’ DAN start ‘scène …’ Het nadeel op dit moment is dat mijn gekozen verlichting dus ook aangaat als ik gewoon op de bank hang. Op zich mag de garage verlichting dan gewoon uit blijven…

Een idee hoe dit te omzeilen? Dat het alleen aangaat als mijn device tussen zonsondergang en zonsopkomst mijn thuislocatie benaderd? En niet als ik met mijn device gewoon thuis zit?

Ben benieuwd!

1 like

Die functie zit niet direct in de app.

Wat je zou kunnen doen om het te optimaliseren is het aanmaken van een scene in de KAKU app met daar:

  • Zet lamp in garage aan
  • vertraging X minuten
  • Schakel de lamp uit.

Vervolgens kan je een trigger maken binnen Olisto waarin je, als het tussen zonsondergang en zonsopgang is EN je bent op de locatie thuis dan start scene zet.

Daarmee voorkom je dat je lamp onnodig aan blijft staan.

Andere optie die misschien zou werken (dit is vooral afhankelijk van de precisie van de GPS en de afstand tussen je bank en de garage.) is dat je 2 locaties aanmaakt. 1 waarbij je huis gedekt wordt door de cirkel en de garage niet. en 1 waarbij de garage gedekt wordt en de woonkamer niet. Als je dan een trigger maakt met
Als:

  • Je bent niet op locatie die je huis dekt
  • Je bent op locatie die de garage dekt.
    Dan
    Start scene…
    Ik heb nog wel mijn bedenkingen bij het werken van deze trig maar je kan het altijd proberen natuurlijk

Verder zit ik nog te denken aan een combi met het wifi kanaal echter heb ik die nog nooit gebruikt en weet ik dan ook niet of daar een mogelijkheid is om een work-aroundje te maken.

Ik heb dit weten te realiseren met IFTTT in combinatie met Apilio. Ik heb daarnaast de app Life 360 gedownload die een trigger afgeeft zodra je in de zone komt. Dus de trigger gaat alleen af bij binnenkomst in de zone, niet als je er eenmaal in zit. Helaas voor mij, gaan mijn hal lampen aan met een klik aan klik uit schakelaar en die worden (nog niet) ondersteund via IFTTT. Mijn woonkamer lampen (Hue) gaan nu wel aan als ik in de zone kom EN alleen als het donker is. Met Apilio kun je meerdere condities aanmaken (wat bij IFTTT niet kan).

Dat werkt niet. De locatievoorziening (en in basis GPS op zich) zijn hier niet nauwkeurig genoeg voor.

Wat wel werkt:
Een olisto connect aanmaken die heet ‘Thuis’
‘Thuis’ wordt 1, 5 min. nadat je thuis komt, middels locatiekanaal en timer.

Nu: Als donker en locatie is thuis, maar thuis = 0, dan licht aan. Dat is een voorwaarde dat je nog niet eerder thuis was.

1 like

zonsopkomst en ondergang kan toch ook als if-statement worden gebruikt? Dit uiteraard in combinatie met locatie.