Koppeling Home Assistant?

Hi Triggs,

Is het mogelijk om de Triggi’s te koppelen aan Home Assistant op de een of andere manier? Dat is een erg fijne omgeving om het huis wat intelligenter te maken, beschikbaar op meerdere platforms en met een mooie App :wink: Wel wat voor de techneut, dus ik was eens even benieuwd of er met een standaard koppeling niet het nodige te automatiseren is met de Triggi’s.

Groet!
Marijn

Hi @MarijntHvdB

De koppeling met Home Assistant hebben we nog niet in de app zitten. Je zou via Triggi Connect zelf aan de slag kunnen om koppelingen te maken. Mogelijk dat Home Assistant in de toekomst nog wel in Triggi komt.

Groet!
Frank

Ik zou hier graag aan willen werken, heb behoorlijk wat ervaring met het programmeren tegen Home Assistant. @Frank - welke koppelingen zie je voor je? Ik denk dat Olisto een fantastische interface zou zijn om automations in Home Assistant te maken, gebruikmakend van de connecties die Home Asssistant heeft.

Hi @jeroenterheerdt

Ik heb zelf de laatste tijd wat met HA getest en ik zie zeker wel mogelijkheden. Als Olisto een eigen component zou zijn zoals IFTTT en de vele anderen, dan opent dat ineens veel deuren. Op dit moment hebben we geen concrete plannen voor de koppeling met Home Assistant echter. Het staat wel op onze wensenlijst.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Is er API beschikbaar waarmee ik zou kunnen koppelen? Ik kan het component voor Home Assistant wel schrijven.

Daar kom ik snel bij je op terug @jeroenterheerdt. We werken wel intern met een API, maar ik durf niet te zeggen of deze ook voor extern beschikbaar is.

@frank weet je inmiddels al wat meer betreft de API welke @jeroenterheerdt hier in het topic benoemd?

@pauldirkson Ik werk inmiddels niet meer bij Olisto. Maar voor zover mij bekend is er nog geen externe API. Misschien zit er wel een koppeling met Home Assistant in de pijplijn, maar helaas kan ik je daar niet verder mee helpen. Je kunt evt je wens hiervoor aangeven op https://olisto.com/bug-or-feature-request-form/