Klimaatbeheersing in de zomer

Naast alle problemen en uitdagingen die hier geuit worden eens wat anders:

Dankzij Olisto is de klimaatbeheersing bij mij thuis dik in orde! Momenteel een nette 22 graden. Wellicht interessant om eens te vermelden hoe ik dat doe:

  • Automatische zonwering: Was een oud knikarmscherm die ik heb voorzien van een motor en KAKU. Deze gaat open als de verwachte temperatuur vandaag >23*C wordt.
  • Zomernachtventilatie: Ventilatiebox gaat aan tussen 0:00 en 6:00 als de buitentemperatuur <22C en verwachte temperatuur morgen <23C
  • Ventilatie overdag uit: Als temperatuur buiten >23*C wordt de ventilatie uitgeschakeld.
  • Advies openen/sluiten ventilatierooster: Buiten de mechanische ventilatie is er ook sprake van natuurlijke ventilatie middels roosters. Indien temperatuur >23C melding dat roosters dicht moeten; als temperatuur <22C melding dat roosters open moeten.
1 like

Is dit een KaKu stopcontact voor de motor geplaatst of nog iets anders?
Dus hoe motoren best aansturen met bv KaKu?

Dit betreft een ASUN-650 van KAKU. Deze is speciaal gemaakt voor zonwering en werkt perfect. Deze kan zowel openen als sluiten en komt in plaats van de gebruikelijke draaischakelaar van de zonwering.

Kan ik deze ASUN-650 ook voor mijn “domme” Höremann elektrische poortopener plaatsen om zo de poort slimmer te sluiten en te openen?

Zou kunnen…dat is afhankelijk van de aansturing. Als de huidige aansturing 2 aders heeft die om en om worden gevoed met 230 V (één voor openen één voor sluiten) dan kan dat.

KAKU raad wel af om deze voor bv garage deuren te gebruik. De codering die in het signaal is puur voor de koppeling met controler. Hier zit geen verdere beveiligings encryptie op.
Het is dus vrij simpel om het RF signaal te spoofen.

Dat zat ik mij ook te bedenken. Maar als het een poort is, lijkt me dat niet echt een probleem.

Juist, het is een buiten tuinpoort. Qua veiligheid stelt dit niks voor , men kan er sowieso over klimmen. Het is enkel maar in geval er niemand meer thuis is, deze poort ook een signaal toe krijgt.