KlikAanKlikUit deurbel

Ik wil graag een trigger maken met een kaku deurbel en camera…is dat mogelijk…?
Grt

Hallo @alfred63, als je bedoelt dat je een Trigg wil maken die reageert op het indrukken van de kaku deurbel dan moet ik je teleurstellen. Het is tot nu toe niet mogelijk om Triggs te maken die geïnitieerd worden op moment dat een kaku-sensor een signaal afgeeft.

Zijn al meerdere posts/topics over te vinden en dan met name omdat iedereen daarop zit te wachten. Kaku staat het volgens Olisto tot nu toe niet toe.

Ik heb hier een technische oplossing voorbedacht. Mocht je hier in geinteresseerd zijn kan je mij een bericht sturen.

Prinsreinier ik heb ook zeer benieuwd naar jouw oplossing

Ik kan wel even een foto posten van hoe dat eruit ziet. Hoe dit er in Olisto uitziet is in het volgende draadjes in de laatste berichten te zien:

Ik kan geen foto vinden of ben ik te ongeduldig

Nogal ja…ik ben gewoon nog aan het werk…

Ik ben zeer benieuwd naar jou oplossing Prinsteinier…!
grt

Bij deze een paar foto’s
Het is een arduino met daarop een ethernet module met daarop een print met een 433 Mhz ontvanger. De gele draad is de antenne van de ontvanger.
De codes die hij ontvangt worden met een CSV-bestand op de SD-kaart (onderdeel van de ethernetmodule) getoetst of hier een werkbare naam voor te vinden is. Wanneer dit zo is wordt de naam van de schakelaar verzonden in een Olisto Connector.

Zojuist heb ik een modificatie gedaan, waardoor codes die niet gevonden worden, op een aparte connector worden gezet, waardoor ik kan kijken wat dit geweest kan zijn. In Olisto heb ik een trigg ingericht, zodat ik een melding krijg, maar tevens wordt dit in een Google Sheet verwerkt, waardoor ik in geval van een onbekende code kan nagaan wanneer dit is geweest, waardoor ik wellicht kan weten wat dit geweest is. Tevens geeft hij nu bij inschakelen een code ‘online’. Tevens heb ik de connector-adressen nu ook op de SD-kaart staan. Dat was vooralsnog hard-coded, waardoor voor anderen niet bruikbaar.

Ik hoop dat het zo een duidelijk verhaal is. Het lijkt wellicht complex, maar is het zeker niet. Mocht hier behoefte aan zijn wil ik er wel mee helpen. Duur is het niet, het komt allemaal van Ali.

!