Klikaanklikuit alarm trigg werkt al een jaar niet meer

App version: 2.34.0____
Phone OS: 17.0.3____
Problem description:

Ik heb een KAKU alarm. Ik heb in het verleden via Olisto mijn telefoon en die van vrouw en zoon met succes gekoppeld aan Olisto om via locatiebepaling het alarm automatisch aan of uit te laten gaan.
Dit is ongeveer een jaar of iets meer geleden gestopt met werken. Hier op het forum gevraagd hoe of wat maar zonder succes.
Ik waag maar weer een poging: ik heb nu de iPhone 15 PM, mijn vorige iPhone 13 PM naar mijn vrouw en de iPhone 11 PM naar mijn zoon.
Alles ingesteld, locaties aan in de telefoon, nieuwe koppelingen en locatie in Olisto met de juiste namen en telefoons.
Alleen mijn telefoon werkt nu automatisch op locatie. Als ik de deur uitga en vrouw en zoon zijn thuis begint het alarm te gieren. Olisto ziet hen niet.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat zij ook meegenomen worden in de automatische locatiebepaling?

Is er nog iemand van Olisto aanwezig die kan helpen???

@Daniel misschien?

Staan in de andere telefoons bij de privacy instellingen de rechten voor “locatie delen” bij Olisto op altijd? Anders werkt het niet.

Ja alles staat ingesteld zoals het moet

Hallo @JR66,

Heb je al geprobeerd of locatiebepaling voor de telefoon van je vrouw of zoon individueel wel goed werkt? Bijvoorbeeld met triggs zoals “Als telefoon van vrouw thuis dan melding”, “Als telefoon van vrouw niet thuis dan melding”.

Als dit op een (of meerdere) van hun telefoons niet werkt dan kun je proberen om op die telefoon(s) de Olisto app te verwijderen en opnieuw te installeren. Je krijgt dan de vraag of dit toestel al eerder gebruikt is met Olisto: beantwoord die met Nee. Er wordt dan een nieuwe ‘representatie’ van de telefoon aangemaakt. Verwijder vervolgens de oude representatie via meer -> verbonden toestellen en dan in het lijstje met “Andere verbonden toestellen”. Bewerk ook de triggs om het toestel opnieuw te selecteren.

Als de toestellen individueel wel allemaal goed werken dan zou je kunnen proberen om de locatie (onder meer -> kanalen -> locatie) te verwijderen en opnieuw aan te maken, en daarna in de betreffende triggs opnieuw te selecteren.

Ik heb echt serieus alles geprobeerd. Het heeft ooit gewerkt maar uit het niets is het gestopt.

Alles verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Geprobeerd om de telefoons van vrouw en zoon in te stellen op thuis en niet-thuis, maar ze zitten hier naast me en Olisto zegt dat ze weg zijn.

Ik word er moedeloos van…

Heb je de telefoons van vrouw en zoon weggegooid onder Meer -> Verbonden toestellen?

Ik heb nu alles weggegooid inclusief telefoons :joy:

Ik heb de apps opnieuw op de telefoons gezet. En ik heb een test met zoon/vrouw thuis/weg triggered aangemaakt. Dat lijkt te werken.
Dan gaan we het alarm maar eens proberen.