Kies je kant: Services of apparaten?

Naast alle bugfixes en nieuwe mogelijkheden die we in de app bouwen, zijn we constant bezig om te kijken welke kanalen we toe gaan voegen aan Triggi. We werken aan een aantal nieuwe kanalen en we zouden graag van je horen wat jij belangrijk vindt in de Triggi kanalenlijst. Zijn dat meer services zoals we nu hebben als Weer, Voetbal, Locatie of juist meer apparaten naast Nest, Toon, Hue, KlikAanKlikUit? Wat zie jij het liefste de komende tijd in Triggi verschijnen? Laat het ons weten! In de reactie zien we graag namen van services en apparaten zodat we het nog meer richting kunnen geven.

  • Meer apparaten!
  • Ik zie liever meer services

0 voters

Graag ondersteuning voor IKEA TRADFRI

4 likes

Hoi Frank,

Ik zou kiezen voor een extra service in het kanaal Toon.
Je hebt daar bij tapwater de keuze Aan of Uit
Sommige CV reageren op deze voorrangs keuze.
Stel dat je die op standaard Aan hebt staan, dan zou je via een Trigg bij Weg en Slapen de keuze kunnen maken op dan de keuze op Uit te zetten.

1 like

Hey @Brandje

Helaas ondersteunt de Toon deze mogelijkheid nog niet dus kunnen wij het niet in Triggi toevoegen. Gelukkig komen er binnenkort wel andere nieuwtjes… :wink:

Zoals al reeder gezegd, ondersteuning voor Foscam en Honeywell. Verder zou het ook wel handig zijn als de schemersensor van klikaan klikuit ondersteund wordt.

1 like

Graag de bewegingsmelder van klikaanklikuit toevoegen. Helemaal mooi zou zijn de deurbel/ deuropener van de firma Chacon.

Honeywell Evohome zou inderdaad een toevoeging zijn. Maar als antwoord op de vraag: Services of apparaten?..Wat mij betreft beiden. Met Evohome heb je inzage in de temperatuur van elke kamer. Op die manier kan je bijvoorbeeld zomer-nachtventilatie inregelen. Daarnaast kan je dan door middels van Pushberichten worden geïnformeerd, wanneer 's zomers ramen beter dicht kunnen, omdat de buitentemperatuur hoger is dan de binnentemperatuur.

2 likes

Graag de toevoeging van een lichtsensor zodat je dan niet afhankelijk van de zon-op/onder momenten bent.

1 like

Hey Rob,

ja dit zou leuk zijn. Ik heb wel zelf een gebouwd en via de maker channel aan Triggi gekoppelt. Was vrij ok te doen met de Arduino Wifi module.

Groetjes

1 like

Ondersteuning voor Honeywell Evohome en Logitech smarthub zou welkom zijn. Wat niet weg neemt dat ik al heel blij ben met met Philips Hue en KaKu kan nu eindelijk de verlichting in de huiskamer aan doen met 1 druk op de knop en ook weer uit doen. Bedankt.

2 likes

Voor mij zou het het belangrijkste zijn om ook Homewizard te koppelen. Zonder Homewizard ondersteuning heb ik niks aan de app.

2 likes

Homewizard, Nefit easy, Logitech hub. Zo een klein lijstje wat nog heb en mooi zo vinden dat het erbij zou komen

1 like

Primair toch wat anderen ook al hebben aangegeven; De overige KAKU zenders en ontvangers.
Daarnaast een weerstation. Bv de Davis(Vintage pro 2).

Bij deze een link naar de supportpagina van Honeywell:
https://www.kijkvoelbeleef.nl/Honeywell/Contact
Altijd handig om aan te geven dat de wens bestaat. Wellicht dat hierdoor meer medewerking ontstaat.

1 like

Chromecast ondersteuning zou leuk zijn.
Zowel als input (als de chromecast afspeelt --> Hue scène tv kijken)
als output, helemaal tof icm spotify…

2 likes

Nu ik een semi-elektrische auto heb zou ik het echt geweldig vinden als ik beschikbaarheid van laadpalen zou kunnen zien. Als ik in de buurt van mijn werkadres kom bijvoorbeeld zou ik wel willen zien welke kant ik op moet voor de dichtstbijzijnde laadmogelijkheid door middel van een push notificatie.

Is dit topic nog actief? Wellicht een handig idee om een feature release lijst publiek te maken, inc een lijst van apparaten die ondersteund gaan worden.

Wat mij betreft zit ik vooral te wachten op ondersteuning van Evohome. Om die reden moet ik IFTTT gebruiken, die Evohome wel ondersteunt.

Daarnaast heb ik ook de slimme schakelaars van Koogeek ontdekt: compatible met Homekit en scherp geprijsd - deze zou ik ook heel graag via Olisto kunnen besturen (aan/uit zetten, actueel verbruik meten, status uitlezen).

Hi,

Bedankt voor je suggestie. Vooralsnog hebben we er niet voor gekozen om een feature/devive release lijst publiek te zetten. De lijst met te ondersteunen apparaten is vaak nog aan verandering onderhevig en door een dergelijke lijst publiek te maken denken we teveel verwachtingen op korte termijn te scheppen. We gaan de komende tijd de snelheid van nieuwe kanalen wel verhogen. Ik hoop dan ook snel weer meer nieuws aan te kunnen kondigen!

Het gebruik van een RSS feed als input trigger (op basis van de tekst/inhoud) zou fijn zijn als brug naar applicaties die automatisch een status via RSS feed kunnen communiceren.

1 like

Dat klinkt goed! Wat voor RSS feed heb je in gedachten als conditie?