Kan ik Amazon Alexa (of Echo-dot) met triggi gebruiken voor de KlikAanKlikUit ICS2000?

Terwijl ik op zoek was naar Spotify connect ‘spelers’, waar ook de Echo Dot van Amazon terug kwam in m’n zoekresultaten, vroeg ik me af of er ook ondersteuning was voor de Alexa bij Triggi, en ja hoor dat is er

Maar er staat daar niet al te veel informatie,
De vraag is simpel, kan ik de Alexa (of echo-dot) gebruiken om via Triggi m’n klikAanKlikUit schakelaars aan te sturen?

Peter

Ah ik heb zelf al een antwoord gevonden

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52132911#52132911

Helemaal goed Peter! Eerlijk gezegd hebben we destijds de integratie gemaakt maar er te weinig aandacht aan besteedt. Voice commands worden wel steeds meer populair, ook in Nederland. Dus we zullen snel eens een korte handleiding maken.

Frank

1 like

Is het om een wisselkantoor in te stellen in de app?? Dit zodat ik mijn kaku lampen met een en dezelfde alexa opdracht aan en uit kan zetten?
Nu heb ik voor elke lamp namelijk 2 commando’s nodig en dit werkt heel verwarrend.

Ik gebruik ook KaKu elementen icm de ICS-2000 en Alexa in twee Echo Dots.
Door in Alexa de skill van Trust Home Automation te activeren kun je in Alexa heel goed met de KaKu spullen werken.
Een commando zal echter niet lukken, maar je kunt wel met TURN ON en TURN OFF eenzelfde benaming gebruiken zonder dat je twee scenes hoeft aan te maken.
Dus, bv een schakelaar kun je dan met Alexa, TURN ON “naam” activeren en met Alexa, TURN OFF “naam” weer uitzetten.
Als je in Alexa gebruik maakt van de GROUP optie kun je verschillende units gelijktijdig met een en dezelfde “naam” aansturen, mits het gelijkwaardige units zijn. Dus, aan/uit schakelaars apart met turn on en turn off en dimmers apart met turn on en turn off en percentage aansturen. Zelfde met kleuren lampen.
Helpt dit iets?

…en een combinatie van trust en olisto? Is dat ook mogelijk? Of geeft dit conflicten aangezien ze allebei wotden aangesproken met “turn on”

Volgens mij moet dit kunnen, het maakt de units niet uit van waar ze worden aangesproken.
Voor mijn gebruik mis ik alleen de lokatie voorziening in de Trust APP, dat is de enige voorziening waar ik de Olisto APP voor gebruik.
Maar vanuit Olisto kun je uitstekend Trust componenten en/of scenes aanspreken. Je gebruikt dan feitelijk Olisto als Trigger.