KaKu wandschakelaar ook gebruiken voor Hue

Is het volgende mogelijk via Olisto ?
Dat ik een wandschakelaar van klik aan klik uit (KaKu) gebruik voor het in of uitschakelen van mijn KaKu wandcontactdozen en gelijktijdig mijn Hue verlichting aan of uit schakel.

Bij het maken van een nieuwe trigg was het niet mogelijk om onder “Als” de KaKu wandschakelaar te selecteren en is dit is alleen mogelijk onder de “Dan” selectie, of zie ik iets over het hoofd. Wil graag dat mijn lampen van Hue en mijn verlichting achter de schakelbare wandcontactdozen gelijktijdig aan of uit kunnen, dit met de wandschakelaar van KaKu.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

1 like

nee, dat kan niet…KaKu kan je alleen maar aansturen…dus niet als trigger…

Bedankt voor je reactie.
Dat is jammer dat het niet kan, dan maar zoeken naar een andere oplossing.

Het kan wel, als ik het goed heb, echter niet via Olisto, maar wel direct in de KaKu app, bij regels, eerst bij de kamer je Hue verlichting toevoegen (Ja, dat kan) en dan kan je met regels in de app de schakelaar gebruiken om je Hue verlichting aan en uit te zetten.
Er zijn wel 2 regels nodig, 1 voor aanzetten, 1 voor uit.

Hallo Raymond, bedankt voor je tip. Echter zie ik mijn Hue lampen niet in de KaKu app als ik een regel aanmaak en de verlichting wil toevoegen. Hoe krijg ik de Hue lampen in de app ?
Of moet ik dan de lampen resetten voor Kaku, dat doe ik liever niet omdat ik de lampen ook in de Philips Hue app wil blijven gebruiken voor de verschillende sfeer instellingen.

Zelf heb ik (nog) geen Hue verlichting maar als je de ICS-2000 hebt (al neem ik dat wel aan, anders kan je Kaku ook niet gebruiken met Olisto) dan met je de lampen eerst toevoegen, zoals je de KaKu schakelaars ook toevoegt aan de app, dan zou dat volgens mij daarna moeten werken.

Oh zoe net op Kaku en Hue en vind op de site van KaKu het volgende:
Vraag: “Mijn lampen bedien ik nu met de Philips Hue, Ikea of Osram Bridge, kan ik deze aansturen met de ICS-2000 of Z1 Zigbee Control Station?”

Antwoord: "De ICS-2000 of Z1 kan niet de Philips Hue, Ikea of Osram Bridge aansturen. Wel kunt u uw lampen resetten en opnieuw koppelen aan de ICS-2000 of Z1.
Let op: uw lampen kunt u daarna niet meer bedienen via uw andere Bridge. "

Het kan dus wel, al meot je ze dan inderdaad reseten ( en kan je Hue Bridge het raam uit :confounded:)

Tja dat dacht ik al. Dan kan ik mijn Hue app niet meer gebruiken. Enige mogelijkheid zal denk ik zijn via een andere app wat lijkt op IFTTT OF Olisto of via een apparaat zoals Homey. Toch nog bedankt voor het mee denken in een oplossing.

Heb het inmiddels opgelost door een Homey te kopen.
Alles is nu met elkaar te verbinden in een flow. Maar blijf er voorlopig wel Olisto naast gebruiken. Olisto is een betrouwbare handige app dat al veel naar tevredenheid in mijn huis doet.

1 like

Bedankt voor de feedback @Erwin_A. We hebben de KaKu condities zeker op onze wensenlijst, maar helaas zijn we afhankelijk van de mogelijkheden bij onze kanaalpartners. Hoe gebruik je Homey en Olisto nu naast elkaar?

De gebruiksvriendelijkheid van Olisto is gewoon goed. Ik heb een aantal flows in Olisto die goed werken en waar ik geen omkijken naar heb. Olisto is vooral makkelijk in te stellen.
Gebruik Olisto nu vooral om mijn buitenverlichting in combinatie met zonsopkomst of zonondergang aan en uit te schakelen. Daarnaast heb ik diverse pusch berichten ingesteld bij activiteiten van bijvoorbeeld Nest of Hue. Homey heb ik nu een aantal zaken ingeregeld o.a. dat mijn handmatige wandschakelaar de verlichting van Heu en vanuit de wandcontactdozen tegelijk aan of uit schakelen.

2 likes

Hoi Frank,

Zijn jullie hier misschien nog mee bezig? Het zou zoooo handig zijn om de schakelaars van KAKU met Olisto te gebruiken. Op dit moment aan het spelen met iotty, maar die werken niet goed. Vaak grote delay na sturen signaal vanuit schakelaar (kan wel oplopen tot 20-30 sec) alvorens Olisto het signaal krijgt van iotty.

En ze zijn aan of uit, dus je kunt niet direct de ON of OFF mogelijkheid kiezen als je schakelt op de iotty wandschakelaar :frowning: