Kaku trigg bij thuiskomst met schemer licht aan

Goedendag,

Ik ben bezig met een trigg dat als ik thuis kom, en de deur open gaat volgens mijn kaku deursensor en het schemer is volgens mijn kaku schemersensor. Dat dan de verlichting in de woonkamer aangaat.

Ik wil dit graag alleen geactiveerd hebben als ik thuis ben. Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Erwin

Hi Erwin,

Op dit moment ondersteunen wij nog niet de sensoren van KlikAanKlikUit dus je kunt bovenstaande (nog) niet direct vanuit Olisto doen. We werken met het team van KlikAanKlikUit aan een oplossing om sensoren en dus condities wel mogelijk te maken.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Hoi Frank,

Een misschien simpelere tussenstap zou wellicht kunnen zijn dat je via Olisto verschillende regels kunt aansturen(aan en uit zetten). op die manier breid je de mogelijkheden tussen Olisto en KAKU na mijn idee flink uit en is dat wat Erwin vraagt ook meteen mogelijk. Voor de gebruiker wel iets meer werk maar voor jullie waarschijnlijk sneller en makkelijker te implementeren.

Groet een andere Erwin

Als je de voorwaarden " nacht( evt.-15min) en verbonden met Wifi van thuis" gebruikt zou je een heel eind in de buurt moeten komen van je gewenste functie.

Werkt dan ook als je al thuis bent, hoeft dus niet de deur door te gaan.
Je zou het evt. ook met locatie kunnen laten werken. (geen wifi nodig, maar minder nauwkeurig)

Vraag: hoe stel je de voorwaarde “verbonden met WiFi van thuis” in?
Met lokatie begrijp ik wel, maar dat lijkt niet te werken.

Update: ik geloof dat ik er achter ben. Dit werkt alleen voor Android, dus gaat het voor mij niet werken, want ik heb een iPhone en een iPad. Helaas.

Peter