KAKU Mogelijke oplossing voor retourverkeer

Ik weet dat je momenteel alleen van OLISTO naar KAKU kan sturen. En dus niet andere kant op.

Maar vanuit KAKU kan je wel notificaties sturen naar de app op al je devices. Aangezien OLISTO ook eigenlijk als app gezien kan worden, is het dan niet mogelijk dat OLISTO ook deze notificaties kan gaan ontvangen? Want die kan je dan weer binnen een trig gebruiken om iets anders te activeren.

Kunnen jullie dit eens testen of dit mogelijk is?

1 like

Heeft iemand hier ooit nog naar gekeken? Dus de notifications van KAKU in OLISTO kunnen verwerken.

Ik doe dit met een arduino en een Olisto Connector…werkt prima!

Hi,

Mooi dat dit werkt. Maar heb je dan misschien ook wat meer info over hoe dit werkt en wat je er voor nodig hebt? Want dan kan ik eindelijk eens m’n deurcontacten gebruiken waarvoor ik ze aangeschaft heb.

Dat is een hobby-project. Zie https://forum.olisto.com/t/klikaanklikuit-deurbel/1750/9 voor een impressie.

Wow. Ziet er zeer interessant uit. Alvast een paar vraagjes:
Ik dacht dat een zigbee device maar aan 1 omgeving tegelijk kan hangen. Dus gebruik je nu de ardino om het signaal dan weer door te zetten nasr de ICS van KAKU?

En heb je zelf de software geschreven om dit uit te lezen en te verwerken?

Dit werkt ook niet voor Zigbee op zich. De normale deurcontacten zijn ook niet Zigbee. Die van het alarmsignaal kun je niet uitlezen. Als er normale deurcontacten zijn die op zigbee werken, kun je wel een code laten verzenden door de ICS die wordt opgevangen door de Arduino.

Simpelgezegd: Als je een notificatie in je KAKU app kan maken, kan je ook een signaal uitsturen naar de Arduino.

De software heb ik zelf geschreven. Ik zit nog met Ă©Ă©n bug en dat is dat bij uitval van internet de Arduino geen verbinding meer maakt. Ik moet dat even gaan signaleren en zorgen dat ie dan reboot.