KAKU ip camera, wie heeft een goede trig?

Recent heb ik twee KAKU ip (binnen) camera’s aangeschaft. Deze wilde ik middels geofencing laten inschakelen maar dit blijkt nog niet goed te werken. Ik ga nu maar de camera’s via een slimme stekker en scenes inschakelen.
Daarnaast wil ik bij een gedetecteerde beweging (krijg dan pushbericht) de lichten in huis (indien nacht) laten inschakelen. Maar ik heb niet de juiste trigger gevonden hoe ik dit voor elkaar krijg.
Wie gebruikt goede triggs met deze ip camera’s en slimme stekker? Mag ik een voorbeeld?
Alvast dank!
Anita

Ik ken die camera niet zo goed (vind het te duur en zie de toegevoegde waarde niet ten opzichte van een gewone ipcam), maar ik heb 2 Olisto connect kanalen die heten “thuis” en “slapen”. Wanneer thuis is 0 of slapen is 1, dan gaat bij mij het alarm erop. De waarde van “thuis” wordt bepaald obv de locatieservice. Slapen wordt door een Olisto Now beïnvloed. Als ik deze indruk gaat in de slaapkamer het licht aan en in de rest van het huis uit. Dan heb ik nog 85 sec. om de woonkamer te verlaten. Met een slimme stekker zou dit toch prima moeten werken (?)

Hoi prinsreinier, eerlijk gezegd vind ik de camera’s niet duur. Ik heb ze bij bol.com besteld. Daar waren ze 55 euro ipv de 100 euro bij KAKU rechtstreeks.
Dank voor het delen van jouw trigs. Slim bedacht. Maar klopt het dat dit niet werkt als je met meerdere personen in huis woont? Ik ervaar dat de ondersteuning van meerdere telefoons met de locatieservice problemen geeft. Heb jij hier ook ervaring mee?
Groet,
Anita

Het is geen garantie inderdaad. Het gebeurt weleens dat er nog iemand thuis is, terwijl iedereen al weg is. En ook weleens andersom. Vaak heeft dit te maken met het automatisch sluiten van de App. Ik denk dat dit wordt gedaan door de OS en zeker niet door Olisto zelf. Een oplossing wat je kan aanpassen in je OS zou erg fijn zijn. Ook het interval van de locatieservice is soms wel laag. Volgens mij gebruikt de app wel beschikbare GPS informatie uit de telefoon en niet uitsluitend door eigen requests; laatst had ik een app op m’n telefoon die continu de locatie opvroeg, met als resultaat dat ik bij het benaderen van m’n huis meteen een bericht kreeg dat ik thuis was, en bij het vertekken ook meteen dat ik weg was. Het interval zou wat mij betreft ook wel wat hoger kunnen.

Als ik thuis kom en er brandt nog geen licht is dat voor mij wel een trigger dat bij binnenkomst het alamr afgaat, dan druk ik even op de Now button ‘Thuis’. Dit is voor mij hetzelfde, aangezien ‘thuis’ voor mij een connector is.

1 like

Na contact met zowel KAKU als Olisto blijkt dat er niets met de bewegingsmelding vanuit de camera kan. Ik kan dus niet op het pushbericht de lichten aan laten gaan. Hiervoor moet ik separate bewegingsmelder aanschaffen. Jammer!

Wèl goed oppassen welke bewegingsmelder je aanschaft; er zijn er twee, de ALMDT-2000 en de AWST-6000. De ALMDT-2000 kan alleen de ALSIR-2000 aansturen (het alarmsysteem), de AWST-6000 kun je gebruiken om signalen te geven aan je ICS-2000 zodat je bv lampen aan kunt sturen!

1 like

Dank Albert voor deze waardevolle opmerking. Ik hou er rekening mee. Zal mij er eens in verdiepen.