KAKU: één apparaat krijgt stroom trigger ander apparaat aan

Hoe kan ik mbv KAKU en/of Olisto ervoor zorgen dat wanneer ik met de afstandsbediening mijn Tuner opzet, de actieve subwoofer die op een ander stopcontact zit, aanschakelt.
En omgekeerd bij het uitzetten.

Je geeft niet aan hoe je de Tuner inschakelt. Als dat (ook) met Kaku gebeurt zou het moeten kunnen …
Succes, Coen

De Tuner schakel ik in met de afstandsbediening…

RonnyL. De vraag is met welke afstandsbediening?
Als u dit doet met de afstandsbediening van de tuner zelf, dan vrees ik dat er geen link te leggen is met de kaku ontvanger. Als u de tuner inschakelt met een kaku afstandsbediening maw, u schakelt een kaku ontvanger, dan is het heel simpel om een 2e ontvanger op hetzelfde signaal te schakelen. Hoop dat dit een duidelijk antwoord is voor u!

Kan het niet wanneer ik met de afstandsbediening van de Tuner alles aan zet er dus stroom gevraagd wordt aan het stopcontact waarin de tuner zit. Als ik daar parallel een KAKU zender hang die dan ook stroom krijgt en zodoende een KAKU ontvanger, bv slim stopcontact, waaraan de Subwoofer hangt en deze dus ook aan zet??

Ja, het kan wel. Maar dan moet je wel een module hebben die kan zien dat er ineens stroom gebruikt wordt. En volgens mij heeft KAKU die niet. Bij m’n TOON heb ik wel zo’n FIBARO module. Dus als ik mijn TV aanzet, dan gaat er meer stroom gebruikt worden in die stekker. Hierop kan OLISTO wel wat doen, want OLISTO kan via TOON continue deze FIBARO uitlezen. Dus dan geeft die weer een signaal aan de KAKU om in te schakelen. Je moet dan wel even spelen met de grens waarop dit moet schakelen. Dus je moet zoiets aangeven van indien meer dan 50w. Want als je een harde waarde opgeeft moet je maar hopen dat het ook precies die waard is.

Maar heb je geen versterker met een HDMI ingang? En een TV met HDMI uit? Want dan kan het nog veel handiger. Zit het gewoon in de CEC aansturing.