KAKU Deurbel knop en lamp bij de voordeur

Hallo,
Ik maak gebruik van het KAKU systeem. Heb het volgende ICS-2000 deurbel en lampen.
Nu had ik graag dat als er op de bel knop gedrukt wordt dat de lamp aan gaat bij de voordeur (ZLED 2709) en dat deze na 15 weer uit gaat.
Is er binnen Olisto daar een oplossing voor.
Kan het zelf niet vinden in Olisto
Verder zie weinig beweging tussen Olisto en KAKU Schakelaars en Sensoren

Mvg,
Leo

Dit kan je toch in de ics-2000 programmeren. Je kan dan ook de lamp alleen bij tussen zonsondergang en opkomst laten aangaan.

Hallo Rikcoumans,
Ik wil graag de lamp aan laten gaan als de bel gaat en dat die weer na 15 min uit gaat.
En dat gaat niet in de ICS-2000.

Ik heb zelf geen bel van KaKu, maar als je in de ICS-2000 kan constateren dat er op de bel gedrukt wordt, kan je toch een regel maken die de volgende scene afspeelt. De scene is dan: voordeurlamp aan, 15 min vertraging, voordeurlamp uit.
Aan die regel kan je dan ook nog toevoegen of het wel of niet donker is (zonsondergang/zonsopgang).

Groet
Peter

Ja ben het eens met @PeterHimself Sinds enige tijd zijn er meer mogelijkheden in de KaKu App. Wat je wilt bereiken, is vergelijkbaar met een van de regels die ik sinds kort heb ingesteld voor mijn hal. Hier hangt een bewegingsmeter. Normaal gaat daar het licht aan als er beweging is en na 60 seconde geen beweging gaan de lampen weer uit. (standaard directe koppeling tussen bewegingsmelder en kaku schakelaars bij de lampen.)
Met de nieuwe KaKu app mogelijkheden kan ik nu 1 lamp uit doen na 30 seconden als er daglicht is.

Trigger : Beweging
Voorwaarden: Tussen 30 min na zonsopkomst en 20 min voor zonsondergang (Dagllicht dus)
Acties: beide lampen aan

  • na 30 sec (geprogrammeerde in een scene) gaat 1 lamp uit

In jouw geval @leo
Trigger: L deurbel wordt ingedrukt
Voorwaarden Tussen zonsondergang en zonsopkomst
Actie : lamp aan
Actie (scene lamp uit na 15 minuten)

In combinatie met Olisto zijn er nog meer dingen te regelen/sturen. Bijvoorbeeld rekening houden of het onbewolkt is (meer licht of niet) en daarop het licht wel/niet aan laten

Peter en PCMKlein,
Het is mij gelukt om alles binnen KaKu te regelen.
Had de nieuwe optie’s nog niet in de KaKu app gezien.

Thx.

Mvgr,
Leo

Hoi Leo,

Zou fijn zijn alsje wil delen hoe je het precies hebt gedaan, want het lijkt mij ook een heel goed idee

Maar dit kan toch alleen wanneer je kaku ics2000 als hoofdhub instelt voor hue? Dan werkt je eigen hue hub niet meer en die waardeer ik toch wel enorm. Al was het maar dat deze autonoom de lampen blijft aansturen wanneer het internet is uitgevallen. Dat doet ics2000 niet.

Of zit ik ernaast en heb ik vernieuwing van de App gemist?