Kaku Asun-650 zonnescherm maar %x openen

Is er mogelijkheid om aan sturen dan het zonnescherm maar voor bijvoorbeeld 70% uit geschoven wordt?

Ik doe dat door een scene te maken die na x aantal seconden het neerlaten van het zonnescherm uitzet. Gewoon tellen hoeveel sec. het duurt om 100% te bereiken en daar 70% van instellen.
David

Ja dat kan. Ik heb het opgelost door in de KAKU een SCENE te maken die in mijn geval een x aantal seconden loopt. Dus mijn hele zonnescherm gaat in 42 sec uit. En ook weer in 42 sec in. Dus heb een scene gemaakt die 21 sec loopt om het zonnescherm half uit te doen. Dus voor 70% zou dat dan 29 sec zijn in mijn geval. Dus je zal even moeten timen hoe lang je zonnescherm er over doet om die 70% te halen. Dan scene maken die de KAKU aan zet en na x sec dan het stop commando geeft.

Toen ik dit maakte bestond het TIMER statement in OLISTO nog niet. Denk dat je hiermee hetzelfde kan doen. Dus actie starten, timer een aantal seconden laten lopen en dan het stop commando erachteraan. Voor inhalen hetzelfde verhaal.

Als ze eindelijk ook de sensoren van KAKU kunnen uitlezen, dan zou je zo’n sensor erop kunnen zetten dat als die geraakt wordt, dat hij stopt.

Ik gebruik hiervoor de timer functie. In een cyclus.

Trigg1 Eenmalig een timer1 opstarten ( bijv via Olisto now) , Trigg2 zonwering laten zakken, timer1 stoppen en timer2 starten, Trigg3 zonwering STOP zenden als timer2 19 seconden loopt.

Savonds of bij slecht weer een Trigg met zonwering op, en wederom initialisatie van timer1.

Hopelijk lukt het zo, bij mij werkt het zover goed.
Mijn zonwering moet beneden ook op tijd stoppen anders loop je ertegenaan bij de voordeur.

Groeten,
William

Omdat te bereiken kan je na dat aantal seconden het commando neerlaten herhalen, het zonnescherm stopt dan.

Bedankt! Het is gelukt

Sorry dat ik dit topic omhoog haal maar het gaat precies over wat ik wil.

Hallo. Mijn naam is John, nieuw in de Domotica wn op dit forum en van alles aan het leren. Ik vind het nog best ingewikkeld.

Zo heb ik een Asun650 ingebouwd. Die werkt prima met de KAKU app.
Maar nu wil ik zoals topicstarter een timer invoegen.
Ik heb geprobeerd te doen wat @William_Dorrepaal heeft neergezet maar ik denk dat ik iets fout doe. Want de timer werkt niet :slight_smile:

Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen?

Destijds deed ik dit via een trigg, Tegenwoordig heb ik het als scene in de KAKU app opgenomen.
Je kunt via Olisto Now een knop maken die de scene ‘alle zonneschermen neer’ afvuurt.

Dus een eenvoudige trigg om de KAKA scene te activeren is voldoende. Die timers zijn niet erg logisch opgebouwd.

edit: zie deze link voor uitleg van het timer kanaal: Timer kanaal uitleg
mvg,
William

Hallo @JR66,
In de troubleshooting post staan een aantal tips die je zouden helpen. Het belangrijkste punt is dat alle acties van een Trigg tegelijkertijd uitgevoerd worden. Als je acties in verschillende stappen wilt uitvoeren heb je daarvoor verschillende triggs nodig, die je door middel van timers na elkaar kunt laten uitvoeren. Lees voor het juiste gebruik van timers inderdaad de pagina waar William naar verwijst.
Daarnaast is het goed om te weten dat de minimale instelling voor een timer 5 seconden is (ik zie dat je het hier met 1 seconde probeert). Ik zal kijken of we dat duidelijker kunnen maken in de interface.

Hartelijk dank allemaal.
Ik heb intussen inderdaad in KAKU scènes aangemaakt die werken.
Neemt niet weg dat ik zeker wat meer wil leren hoe het in elkaar steekt. Dus tips zijn zeer welkom. Ik ga eens in de troubleshooting en op die website kijken.