Kaku 1 lamp vertraagt uitschakelen

Hallo,
Ik krijg het volgende niet voor elkaar.
Ik heb een aantal lampen met kaku stopcontact ontvangers APC-2300R, ie ik op mijn afstandsbediening ATMT502 allemaal gelijk aan of uitschakel.
Dat werkt prima alleen als ik ze uitschakel sta ik in het donker.
Ik zou het geweldig vinden als er 1 lamp vertraagt uitgaat zeg 5 minuten nadat ik op uit heb gedrukt.

Ik heb ook de ISC2000

Ik hoor het heeel graag

Maak in de ICS200 een scene die begint met een vertraging van een bepaalde tijd. Daarna pas de acties om de lamp(en) uit te doen.
Ik stuur het zelf aan via een NOW knop

1 like

Dank je hartelijk Rob, voor het meedenken.

Ik ga het proberen, je hoort nog van mij,
Vriendelijke groet,
John

Als in de KaKu app een scène creÍert waarbij je b.v. 2 lampen uitschakelt, dan een vertraging doet van ca. 5 min. (of korter), dan de laatste lamp uitschakelt. Dan kan je in olisto die scène afspelen als je je lampen uit wilt doen.

Peter

1 like

Dank je PeterHimself,

Ik ga ook jouw tip morgen uitproberen, al duizelt het me nu al.
70+ heeft vele nadelen. Ik vond het al heel wat dat ik de lampen allemaal aan en uit, geregeld kon krijgen.
Maar voor mijn veiligheid,moet ik toch echt minstens 1 lampje met vertraging uit laten gaan. Morgen weet ik meer

Succes er mee. Met 70- lukt het mij ook. Dus een paar jaar ouder moet niet zo’n verschil maken.
Ik hoor graag hoe het afloopt.

Peter

Het lukt me niet. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd, hopelijk zien jullie waar ik de fout ben ingegaan.

  • app geopend van ics2000

  • klik op Huiskamer
    -klik op +

  • geef een naam ( hoeklamp, in mijn geval)

  • kies Kaku

  • kies start line

  • kies aan/ uit schakelaar ( dat is volgens mij de 2300R)

  • maak verbindingscherm, is gelukt.

  • ga naar scenes

  • aktie toevoegen

  • selcteer ( hoeklamp)

  • selecteer UIT

  • bevestig met V

  • kies vertraging toevoegen

  • geef tijd in

  • bevestig met V

Vervolgens met afstandsbeding de verbinding gemaakt met de 2300 R

De 2300R werkt op de afstandsbediening ATMT-502 Aan en Uit maar niet vertraagt.

Ik hoor heel graag waar ik de fout ben ingegaan
Groet,
John

Hoi John,

Ik neem even aan dat je de hoeklamp vertraagd wilt uitschakelen.

Als je eerst de vertraging toevoegd aan je scene, en dan pas de lamp zal het gaan werken. De ICS voert de acties van boven naar beneden uit.
Voor het totaalbeeld; maak een scene aan; voeg de 2 lampen toe die je meteen uit wilt hebben, voeg een vertraging in en vervolgens de hoeklamp.

Heb je je afstandsbediening al gekoppeld aan je ICS? Dat is wel van belang aangezien je via de ICS gaat aansturen.

Als je dat hebt gedaan kan je in de klikaan app een regel aanmaken met als input een bepaalde knop van je afstandsbediening. Daar kan je dan de play knop van de scene

1 like

Ik had de ab niet aangemeld, nu wel. Het is ben ik bang te moeilijk voor mij.
Zie de foto daar staat volgens mij alles goed ingevuld, maar hij doet het niet.

Vr.gr.
John

Hey John, ik ben geen expert op gebied van klikaan/klikuit, maar toch wat opmerkingen in de hoop je verder te helpen:

  • Voor zover ik weet moet je lampen/stekkers die je via regels of scenes wilt bedienen niet rechtstreeks aan de afstandsbediening koppelen. Immers, als de afstandsbediening de lamp al gelijk heeft uitgezet heeft de regel die de lamp met vertraging nog een keer uitzet weinig effect.
  • Gebeurt er nu uberhaubt iets als je de knop van afstandsbediening indrukt? Wat gebeurt er als je op ‘afspelen’ rechts naast de ‘Hoeklamp vertraagd uit’ regel tapt?
  • Als je het uitschakelen van de lampen via Olisto wilt activeren dan moet je het via een ‘scene’ doen (2e knopje van links in het onderste deel van het scherm). Daar slaan de tips van Erwin, Peter en Rob ook op. Nu zit je bij ‘regels’, maar die kun je niet via Olisto activeren. Eventueel kun je wel eerst een scene maken, zodat je die via Olisto kunt activeren, en daarna nog een regel toevoegen waarmee je diezelfde scene met de afstandsbediening kunt activeren.

John,

Je kan dit regelen zonder Olisto.

  • open klikaanklikuit app
  • kies onder in balk “Scenes”
  • kies + voor een nieuwe scène en geef naam
  • voeg actie toe ; schakel lamp 1 uit
  • voeg actie toe ; schakel lamp 2 uit
  • voeg vertraging toe ; 5 minuten
  • voeg actie toe ; schakel lamp 3 uit (hoeklamp)
  • scène afsluiten en opslaan

Als je nu je lampen uit wilt doen, open je de klikaanklikuit app weer.
Gaat weer naar Scenes (onder in balk) en speelt de hierboven gemaakte scène af door op het driehoekje achter de naam te drukken.

Dat moet werken. Succes ermee
Peter

Het is me gelukt op de PeterHimself methode.
Ik wil iedereen die met me mee heeft gedacht, hartelijk bedanken.
Heb er veel van geleerd
Vriendelijke groet,
John

2 likes

Heel mooi dat dit al gelukt is. Diezelfde scene zou je vanuit de Olisto app ook met een now-knop moeten kunnen activeren. Misschien helpt deze trigg: https://share.triggi.com/rJtrPlTq4

Hoi John,

Ik vermoed dat je er bijna bent. Je screenshot geeft in ieder geval het juiste aan. Zou je ook eens een screenshot van de scene willen maken?

Heb je de afstandsbediening ook afgemeld op de lamp of zijn die nog steeds “geconnect”?