Is it possible to turn off lights, and Tv with one command?

My primary language is Dutch.

With google home I can say: “He google, licht uit” and then “He google, Tv uit”

This works but I want to this with one command like : “He google, start bedtijd”.

Light are Philips Hue and Tv uses chrome cast

Can I use olisto to get it done, and how can I do that?

I’m a new with olisto.

T.i.a

Gebruik de zoek functie voor “Google Home” en je ziet hoe je met de Now knop in Olisto combi opdrachten kan samenstellen, uiteraard ook via Google Home aan te roepen.

Hoi Bedankt voor je reactie.

Hoe twee then acties te maken had ik wel gezien door op de + te klikken maar het gaat me dus voornamelijk om hoe schakel ik mijn TV aan/uit die dus verbinding heeft met Chrome cast.
Meerdere acties met bv hue lukt me wel.

Alleen Tv uit schakelen via het google home commando(he google: tv uit) werkt wel. Maar in onze taal kun je geen routines maken in google assistent.
Dus ik dacht dat dit misschien wel kan met olisto maar hoe de Tv te schakelen ik weet ik dus niet.

Dat kan ook met Olisto. Precies zoals Brandje zegt: Via een Olisto Now button. (werkt ook met Alexa).

Je chromecast wordt overigens toch wel in- en uitgeschakeld door je TV? Een chromecast kan namelijk geen TV uitschakelen.

1 like

Ik denk dat het toch niet helemaal duidelijk is hoe mijn tv word in/uit geschakeld.

Mijn Tv word op zich niet gezien in mijn netwerk door google assistent als apparaat. Hij reageert dus op het Anynet+ (HDMI-CEC) signaal van Chromecast. Als ik dus de Chromecast lostrek van de TV dan kan ik hem dus niet meer via de assistent in of uitschakelen.

Wat bedoel je met: Gebruik de zoek functie voor “Google Home” want die kan ik nergens in de app vinden als alleen bij het selecteren van een kanaal maar daar is geen “Google Home” te vinden.

Ik weet niet waar ik het zoeken moet😊

https://forum.olisto.com/search?q=Google%20Home

1 like

Wat jij wil is inderdaad iets wat niet in Olisto zit, namelijk aansturing van Google componenten. Enige werkende optie is om je telefoon tijdelijk op USA te zetten, dan een ROUTINE te maken en daarna je toestel weer op NL.

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.