Integrate Transition time in Hue channel

Is it possible to integrate “Transition” in Hue triggs like in the routines in Philips app? I really miss it in Triggi to “fade in” when sunset is starting for individual lights.

I’ll take it to the team to see what’s possible with what Philips provides us in their API!

1 like

Oke Frank, I hope it’s possible.
Thanks.

Hoi Theo,

Ik volg dit draadje even met interesse.
Nu met de vele Hue verlichting ga ik de kracht van jouw voorstel ook inzien.

1 like

Amy news yet Frank?
Regards Theo.

No news yet unfortunately…

I am also looking for this feature. The standard Hue app now includes Routines. You can create a Routine to turn lights on by fading them in over up to 30 minutes.
Triggi can activate Scenes on the Hue hub. If it could activate Routines, this would answer the question pretty well.
Possible?

Let me gues, no priority. :rage:

@netrover @Yobotje

Op dit moment hebben we nog geen aanstaande veranderingen in het Hue kanaal. Zoals al eerder gezegd, we zijn afhankelijk van wat Hue in hun API aanbiedt. Voor zover mij nu bekend is zitten daar de Routines niet in. Ik ga dit wederom onder de aandacht brengen van onze eigen ontwikkelaars en kijken of we met onze contacten bij Philips iets voor elkaar krijgen.
Wat betreft prioriteiten, ik weet niet of je die van ons of van Philips bedoelt? :wink:
Bij elk lid van ons team is altijd iets een prioriteit om de gebruikerservaring beter te maken. Helaas is de lijst met wensen en mogelijkheden altijd nog langer…

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Hoi Frank, ik kan niet beoordelen waar de missing link ligt echter de ontwikkelingen op hetgeen waar jullie erg goed in zijn gaan bij Eneco een dusdanige kant op dat ik daardoor geen in Toon combineerbare Slimme Stekkers meer heb van ze en dus ook veel minder Triggs. De Elgato Eve Energy heeft voor mij veel meer in zijn mars en zeker dankzij de app.
Ook HomeKit timmert hard aan de weg waardoor ik nu nog minder Triggs heb bij jullie. Spijtig maar helaas realiteit, het zou toch jammer zijn dat ook de laatste 2 elders worden ondergebracht. Dat meen ik echt!
Groet Theo

I just began using this app and I can really see this becoming my number one app to control my Hue lights! It has a looot of potential!
I really look forward to seeing the option to fade in/out my lights, but of course I can suspect this might not be a high enough priority…

2 likes

Hi @tenzion

Thanks for the compliments, we’re flattered! :blush:
Fade in/out is on our backlog for a future update but unfortunately I can’t say when this will be available. But I’ll add another plus for that feature on the list!

Frank