Instelling aanzetten bij het betreden van een locatie

Ik wil instellen dat als er iemand thuis komt terwijl er niemand aanwezig is de verlichting (phillips hue) aangaat en de radio aangaat.
Is er een mogelijkheid dat je kan instellen dat dit alleen bij het betreden van de locatie gebeurd.
Je hebt nu alleen een instelling ‘betreden of verlaten’ maar bij het verlaten moet dit uiteraard niet.

er zijn nog nog meer locatie opties:

  • Iemand is op locatie
  • Iedereen is op locatie
  • Niemand is op Locatie

Als:
toestel … is op lokatie.
Dan.
Hue lampen aan
radio aan

deze triggered 1x als je op locatie komt(per persoon geloof ik), dus niet als je er al bent of weg gaat.

Dat dacht ik eerst ook en dus ook zo ingesteld. Maar mijn vrouw ging vanmorgen vroeg de deur uit en dan ziet hij iemand is op locatie en de ander is weg dus toen ging de radio aan.
Hij moet alleen aangaan als ik de locatie betreed en er niemand thuis is en niet als ik op locatie ben.

hm, door dat er iemand weg gaat verandert de staat, en gaat de trigg opnieuw kijken of de voorwaarden waar zijn.

Misschien dat voor ieder een eigen trigg aan maken een oplossing kan zijn.

Maak gebruik van Olisto connect. Ik heb een connector die heet ‘thuis’. Als of ik of mijn vrouw thuis is is de waarde 1. Als beiden thuis dan waarden thuis. Als waarde groter dan 0, dan is er blijkbaar iemand thuis gekomen.

Hmmm… Als ik het goed heb, was het wel het idee dat bij “Iemand op locatie”, de trigg niet opnieuw af zou moeten gaan als er slechts één iemand de locatie verlaat. Ik ga dit morgen gelijk even met @Michael bespreken en controleren.

(Hoe het in theorie dan zou moeten als het wel werkt: Je voegt naast “Iemand op locatie” ook de conditie “Iemand betreedt/verlaat” de locatie. Dan gaat de trigg af elke keer dat er iemand de locatie verlaat/betreedt, mits er minstens 1 iemand op locatie is)

Dag Remy,

Is het niet een optie om te maken dat je dan kan kiezen tussen “verlaten” en “betreden”?
De instelling die ik wil maken is alleen van toepassing als ik aankom.

Anders moet ik het via connect instellen zoals prinsreinier aangeeft maar het is uiteraard mooier als het via het locatiekanaal kan.

Is deze connector te delen? Kan ik die dan eventueel ook gebruiken? Zoals je ook “normale” Triggs kan delen.