Inloggen op de app via WiFi

Ik kan al geruime tijd niet meer inloggen op de app wanneer mijn telefoon verbonden is met Wifi.

Via 4G kan ik gewoon de app open en krijg ik gewoon mijn lijst met triggs te zien
Maar via WiFi krijg ik eerst vrij lang het splashscreen te zien (zerer 30 sec), dan het scherm "Oeps! we kunnen geen verbinding maken met onze servers.
als ik op opnieuw proberen klik en op nieuw inlog blijft dit aanhouden.

Telefoon: OnePlus 3
os: android 8.0.0 (Oxygen 5.0.8)

Dit klinkt alsof de app word geblokkeerd door een firewall. Zal zeggen kijk daar eerst eens even.

firewall hmmm, zal eens door mijn instellingen lopen. (welke poort gebruikt olisto?)
Maar vermoed niet dat het daar aan ligt.

Het gebeurd op elk Wifi netwerk, ook op de Ziggo hotspot, werk, bij vrienden,… (plekken waar het in het verleden wel gewerkt heeft)
Mocht het idd. firewall blijken te zijn, heb ik alleen toegang tot de firewall thuis.
En dus beperkt oplosbaar voor mij.

Update:
Met een uitgeschakelde firewall(zeer onwenselijk) blijft het probleem.

Ik zou zeggen eerst de App verwijderen en opnieuw inloggen, blijft het probleem dag is het advies van Olisto altijd om dit aan te kaarten in de App zelf bij Hulp, omdat er dan meer en betere mogelijkheden zijn om je te helpen.

Is dit probleem inmiddels opgelost? Zou het kunnen dat overal waar je het geprobeerd hebt internet door Ziggo geleverd wordt? In dat geval heb je waarschijnlijk te maken met het probleem dat in deze thread uitgebreid behandeld wordt: https://forum.olisto.com/t/olisto-werkt-niet-op-ziggo-wifi/.

Nee, zo te zien niet.
Thuis niet(Ziggo) werk ook niet (geen Ziggo).
Heb die hot fix versie 2.22 nog niet kunnen proberen, aangemeld op die Google group maar die update nog niet gehad.

Zou je de stappen kunnen doorlopen die hier: Olisto werkt niet op Ziggo WiFi beschreven worden?