Indeling van Triggs

Als je veel triggs hebt is het vrij onoverzichtelijk, het zou fijn zijn als er een andere manier van triggs sorteren mogelijk is. Wellicht werken in mappen of categorieën die je zelf kan aanmaken?

Ik zou het prettig vinden als ik een map kan maken voor mijn Licht programma’s en bijvoorbeeld 1 voor mijn schema’s.

Ook het aanpassen van de grootte van de triggs zou fijn zijn. Ze zijn nu vrij groot op mijn scherm en als je er een aantal hebt is het best veel scrollwerk. Bijvoorbeeld dat je kan kiezen voor Grote of Kleine pictogrammen of Details.

Nu ik erover nadenk zou een description ook prettig zijn. Ik heb bijvoorbeeld een trigg die bij het activeren van een Olisto Connect (middels een Automate widget button op mijn homescreen van mijn telefoon) , alle verlichting beneden uitzet, Toon op programma Slapen zet, het licht in de slaapkamer aanzet op 75% die vervolgens in 10 minuten naar 0% gaat (wat een stuk soepeler gaat nadat jullie dat ondersteunen in Olisto, nu hoef ik de Hue Pro Tasker niet te gebruiken)

Maar ik moet dat herkennen aan de Naam van de trigg “Bedtijd” :wink: Als ik het langer maak valt een gedeelte ervan weg. Desnoods dat je dat alleen ziet als je de grootte van de pictogrammen op Details zet.

:slight_smile:

3 likes

Ja ik ben er ook sterk voor een sortering.
Als ik nu een lange naam heb voor een Trigg, zet ik zoveel mogelijk de inschakeltijd vooraan in die naam.
Dat maakt het opzoeken voor mij makkelijk.
Ik zit namelijk steeds rond de 40 Triggs.

Of een filter op de categorieën die wij mogen opgeven

Of gewoon een label kan aanmaken en dan kan sorteren op label

Volgens mij staat sorteren op naam van de trigs al heel lang op de verzoek lijst… De NOW buttons zijn ook sorteerbaar gemaakt

Wat is de status van dit verzoek ? neem aan dat alle trigs bij Olisto in een database staan die je toch gesorteerd kan laten zien op de App …

Hier ben ik zeker een voorstander van je kan al iets van een structuur inbouwen door het kiezen van de juiste naam begin de naam dan met een hoofdgroep K=klimaat L=Licht, S=Scenes, A=Alarm, X=overige, ect.
Maar een indeling op basis van een soort mappen en evt sub mappen zou een welkome aanvulling zijn.

1 like

Zoals jullie hopelijk gezien hebben is het sorteren en groeperen van triggs sinds enige tijd beschikbaar, vanaf app versie 2.26.0. We hopen dat het zo beter aan jullie wensen voldoet.
Ik markeer dit topic om binnen een paar dagen gesloten te worden.

Dit topic is na 6 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.