Ikea tradfri en tado

Goedemorgen,

Wanneer komen er nog meer diensten ter beschikking zoals Ikea tradfri en tado. ??

tradfri kan ook met de ICS2000 van KaKu.

Ikea Tradfri zal niet ondersteund worden met hun eigen bridge. Dit is omdat de bridge geen ondersteuning bied buiten het lokale wifi netwerk van de gebruiker (en wij moeten er via het internet bijkunnen wat dus niet kan). Wel is het mogelijk om tradfri lampen aan een KAKU ICS2000 of een Philips Hue bridge te koppelen. Dan zullen de lampen gewoon aanstuurbaar zijn.

Tado staat op onze roadmap, maar meer kan ik daar helaas nog niet over zeggen.

Als de HUB alleen lokaal kan werken, hoe is het dan mogelijk dat hij nu wel te koppelen valt aan GOOGLE ASSISTANT? Want die werkt ook niet (alleen) lokaal. Hebben ze inmiddels dan wel een optie om via de buitenwereld te koppelen? De app kan het in ieder geval nog niet.

Ik heb namelijk de FYRTUR ROLGORDIJNEN gekocht. En deze kunnen nog niet aan de KAKU gekoppelt worden. Anders was het niet eens nodig voro me om deze vraag te stellen.

Vond wel een artikel om de heel aansturing van IKEA vanaf een lokale PI te verzorgen. Dan wordt het weer knutselen en OLIST via de WEBHOOK optie de nodige info naar binnen laten sturen.