Ik wil graag met een terugkoppeling van de Netatmo Starck Thermostaat om iets te laten schakelen

hallo,
ik wil graag met een terugkoppeling van de Netatmo Starck Thermostaat om mijn vloerverwarming pompen te schakelen.

of te wel een trigger als de thermostaat de kachel aanstuurt, en hiermee de pomp in schakel en na een ingestelde tijd weer weer uit schakelt.

hiernaast een timer functie 1 maal in de week de pomp 2 minuten aan zetten tegen het vast komen te zitten als het te lang uitgeschakeld is.

ik hoop dat dit binnenkort gerealiseerd kan worden.

mvg
Ron

Ik zou het niet doen. Een pompschakelaar is een betere optie. Je hebt sowieso te maken met een variabele nadraaitijd. Het inschakelmoment van een pomp ijlt na op het inschakelmoment van de ketel. Een pompschakelaar kan ook wekelijks een paar minuten draaien. De juiste regelparameter is namelijk niet of je ketel is ingeschakeld, maar wat de aanvoertemperatuur is ter plaatsen van de verdeler.

reinier,

dank voor je reactie.

ik heb geen ketel maar stadsverwarming met meerdere vloerverwarming sets(pompen), bijna het zelfde als verwarmend medium.

ik had vroeger idd een pompschakelaar gebruikt met nalooptijd, maar variabele nalooptijden is iets ouderwets, in de vloer zit je warmte, laat je de pomp na draaien haal je je warmte uit de vloer!

vandaar dat ik meer in de koppeling van de thermostaat zie.

ik heb nu een experiment lopen:
uitgaande van als wij een comfort temp willen is dat 21,5 en weg of slapen onder de 18

vloerverwarming pompen aan
-als de ingestelde temperatuur hoger is dan 20 van de thermostaat en de temp. meting van de thermostaat lager is dan 21,5 mag de pompen aan(in een modern huis zoals de onze blijft de warmt behoorlijk hangen koelt niet echt af dus moet eerst de temp onder 21,5 zien te komen!)
vloerverwarming pompen uit
als de ingestelde temp van de thermostaat lager is dan 19,5 mogen de pompen uit

eens kijken of dit zo goed werkt

gr Ron