Ik doe vast iets fout

Sinds kort heb ik de app op mijn iPhone (6S) staan en ik heb een paar mooie triggs gemaakt… denk ik: want ze werken niet! Een overeenkomst is dat alle triggs (nou ja alle… drie dus) met locatie werken. Ik heb locatie delen aan staan voor de app, maar ze werken niet. En o ja, werken op de achtergrond staat ook aan.
Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld 's avonds ergens ander ben dan thuis, en Toon dus eigenlijk op afwezig moet springen, ik kan zien dat het niet is gebeurd. Maar als ik vervolgens de trigg uit en weer aan zet, ziet de app wel degelijk dat ik niet op locatie ben en zet mijn thermostaat alsnog op afwezig. Maar dat zou toch juist moeten gebeuren als ik de locatie (=Thuis) verlaat?
Zoals ik al in de titel al schreef: ik doe vast iets fout, maar ik heb er nu genoeg uren ingestoken om er achter te komen wat dan, en ik kom er niet uit. Iemand enig idee?

Hoi Remco, allereerst was ik ook enthousiast over het Geofencing idee en heb daar vaak mee getracht de verlichting in te schakelen van Hue.
Het werkte regelmatig niet net als Zoek vrienden in de  iPhone app.

Om die reden ben ik van Geofencing afgestapt en zal het zeker niet gebruiken om de verwarming onderweg in te schakelen.
Ik vind het nog te onbetrouwbaar, niet stabiel in iOS.
Houdt daar rekening mee, wellicht heeft Triggy een betere oplossing.

Wat is de radius van het geofence momenteel?
Als die te klein is werkt het niet goed namelijk. Vooral als je binnen bent, wil de gps van een telefoon nogal eens een verkeerde locatie doorgeven.

Probeer het vergroten van de radius eens.

Tja, da’s een goeie maar hoe vergroot ik die in iOS?
Groet, Theo.

Dank: dat werkt!

@Yobotje: net in iOS, maar bij het kanaal locatie in Triggi zelf.

1 like

Oké duidelijk. Ik gebruik (nog) geen geofence kanaal van Triggi.
Ik heb zo mijn bedenkingen over meer accu gebruik bij deze toepassing.
Kun je daarover informeren of dat de accu meer belast?
Groet, Theo.

Goed om te horen.

Geofencing gaat inderdaad ten kosten van de accu.
Dat is per toestel en OS verschillend. En ook nog eens per gebruiker. Dus daar is niets zinnigs over te zeggen. De enige manier is om het te proberen en in de gaten te houden of het extra stroomverbruik het waar dis voor je.

Patrick, bedankt dit is een goed bericht.
Afhankelijk van je accustatus, laadmogelijkheden en noodzaak is het een goede oplossing om Geofence in te zetten.
Hier kan ik wat mee!
Groet, Theo.

1 like

Goed om te horen Theo. Succes.