Ik ben John, en automatiseer er op los

Niet omdat ik lui ben, maar gewoon omdat het kan!

Ik vind automatiseren geweldig, van het bewateren van de tuin, het voeren van de vissen in de vijver, het openen van deuren, poorten en natuurlijk ook de vouwgordijnen. Olisto vind ik geniaal en hoop dat er veel merken en apps bijkomen dan hoef ik straks niks meer te doen…

Als er ingebroken wordt gaan nu dankzei Olisto alle lampen (KAKU) vol aan, binnen en buiten… en tegelijk gaan alle gordijnen gaan open (TUYA!) en zo worden de inbrekers enorm te kijken gezet!

Ik ben nu aan het uitvogelen hoe ik dan bij alarm ook keihard muziek van de Kelly Family of de title song van de Titanic kan weergeven in huis… de wijkagent vond het geniaal… “inbrekers slaan 2 straten verderop nog op de vlucht…”.

Dankzei Olisto heb ik nu ook binnen camera’s! Ik wilde dat nooit maar nu gaan ze alleen aan als het alarm is ingeschakeld! WERKT PERFECT!! Volautomatisch en weer netjes uit als we het alarm uitschakelen.

Hopelijk volgen er nog vele leuke en vooral handige automatiseer trucjes :smiley: :+1:

2 likes

Hoi @JohnyP, welkom hier! Super leuk om te lezen dat je al zoveel slimme dingen met Olisto doet. Hopelijk vind je op ons forum nog meer inspiratie en tips.

Wat betreft het afspelen van een gezellig muziekje voor je ongenode gasten: Dat moet lukken, op dit moment zijn er 2 opties: Als je een Sonos hebt kun je een actie instellen om iets uit je favorietenlijst af te spelen, en anders zou het via Spotify kunnen als je een apparaat hebt dat als Spotify player kan fungeren en altijd aanstaat (zoals bijvoorbeeld een Amazon Alexa). De Sonos-route zou denk ik de meest robuuste zijn (Spotify wil afspeelapparaten nog weleens vergeten en later opnieuw ontdekken, dan moet je je trigg weer updaten).

1 like

Hallo Daniel,

Bedankt voor je tips! Nu bezit ik geen Sonos maar overweeg (nu) wel om er een aan te schaffen. Bedankt dat je me een rede hebt gegeven :wink: :+1: Tja nu moet ik wel…

Ik begrijp alleen niet hoe ik een bestand uit ‘mijn favorietenlijst’ zou kunnen kiezen. Welke favorietenlijst bedoel je dan?

PS mijn mobiel is niet thuis als het alarm gaat…

In het geval van Sonos gaat het hier om de favorietenlijst in de Sonos app. In de nieuwe Sonos-app bevat dat alles onder My Sonos (het tabblad met de ster)

In het geval van Spotify kan je een willekeurige playlist van jezelf kiezen bij het maken van een trigg

1 like

OK dat is ideaal en dan denk ik dat Sonos wel de makkelijkste weg is.

Ik dacht direct aan de Move omdat die ook Bluetooth heeft en ik die kan gebruiken op mijn mobiel met YouTube, Netflic etc. maar het lijkt erop dat nu net deze niet door Olisto ondersteunt wordt.


Olisto works great with these Sonos products

  • Sonos smart speakers
  • Sonos Play:1
  • Sonos One
  • HAY Sonos One Limited Edition (and other limited editions)
  • Sonos Play:3
  • Sonos Play:5
  • Sonos Playbar
  • Sonos Playbase
  • Sonos Beam
  • Sonos Connect
  • Sonos Connect: Amp
    https://olisto.com/channels/sonos/

Ik gebruik nu Harman Kardon en Denon in huis. Een goeie Bose Mini Bluetooth speaker maar die is alweer een paar jaar oud. Daarom dacht ik als ik die vervang vang ik twee vliegen in een klap.

Misschien snel eens luisteren hoe de Sonos speakers klinken.

PS Ik zou het liefst alles, huiskamer, eetkamer, garage en tuin willen koppelen… leuk voor een feestje.
EN een Feestknop waarme met een druk op de knop de muziek start, EN de verborgen disco lampen, die staan al verdekt opgesteld klaar voor een feestje (heb geen Hue) .

We hebben de Sonos Move zelf nog niet kunnen testen. Het zou kunnen dat het prima werkt (als het ook gewoon als zelfstandige speler functioneert en een eigen netwerkverbinding heeft vermoed ik van wel) maar ik kan er niets met zekerheid over zeggen. Wellicht heeft een andere gebruiker er ervaring mee?

Ik heb mijn Netatmo wecome en présence gekoppeld aan de sonos. Als er iemand in de tuin loopt of binnen een onbekende wordt gezien begint er een roedel herders agressief te blaffen. Je schrikt je rot!

3 likes

Lijkt me een leuke camera! En handig dat er een lamp op zit.

Werkt de Netatmo met alle Sonos speakers?

Ik zou graag een grote bluetooth speaker van Sonos aanschaffen die ik ook bij alarm en tekst of opname kan laten afspelen… liefst zo luid mogelijk :loud_sound:

@Daniel ik hoopte ook dat een gebruiker al ervaring zou hebben en dat hier even melden maar het is een beetje rustig hier… misschien een aanschaffen waar ze niet moeilijk doen met retourneren mocht het niet lukken… :wink:

Mijn Sonos speakers zijn alleen op WiFi, via de Olisto link kan je elke speaker apart selecteren. Ik heb alleen die in de woonkamer gekoppeld aan de roedel.

@JohnyP het lijkt erop dat bijvoorbeeld de Move en de Roam ook als zelfstandige WiFi speaker kunnen functioneren. Als dat klopt dan zou het moeten werken. Wellicht kun je dat bij bijvoorbeeld de Coolblue klantenservice navragen? Die doen ook niet zo moeilijk over retourneren.

Overigens is een bluetooth speaker in combinatie met beeld (Youtube, Netflix) meestal niet ideaal omdat het geluid of van lage kwaliteit is (spraakverbinding) of achterloopt.