Hulp bij proces

Hallo,

Ik wil het volgende: als deurcontact verbroken wordt EN het is na zonsondergang, inschakelen buitenlamp. Ik krijg het niet voor elkaar binnen Olisto, maar het kan aan mij liggen.

Van welk systeem is je deurcontact?

Klik aan klik uit

Waarom niet met een dubbele regel in je KaKu app?
Als je 1 regel maakt die een andere regel activeert na zonsondergang en in die regel de deurschakelaar de buitenlamp aan laat doen ben je er toch ook?
Aangezien diezelfde deurschakelaar een ingebouwde timer heeft kun je daarmee in een derde regel na die vertraging de buitenlamp ook weer uit laten gaan. Die derde regel kun je ook weer met de eerste (de-)activeren met zonsondergang.
Is maar een ideetje

Sterker nog, volgens mij is het de enige optie. De status van de deurschakelaar kan niet door Olisto worden uitgelezen.

1 like

Mensen bedankt! Ik kom er zo wel uit denk ik. Nog niet zo lang hiermee bezig vandaar de hulpvraag!

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoelde:
(gekregen van KaKu service)

Ik heb hier een standaard voorbeeld hoe u in een paar regels een scene af kunt laten spelen vanaf een bepaalde tijd:

Regel 1:
Als contact wordt geopend, stuur dan een push notificatie en schakelt verlichting in.

U selecteerde de trigger raam/deur wordt geopend. En u selecteert de verlichting die moet worden aangeschakeld bij actie.
U kunt dan de notificatie ook een naam geven eventueel.

Regel 2:
Als het na zonsondergang is, zet dan regel 1 aan

U maakt weer een nieuwe regel maar dan kiest u bij trigger een vast tijdstip. Als actie selecteert u onderdaan regel nummer 1 en druk u op de PLAY knop.
De PLAY knop zorgt ervoor dat de regel actief wordt.

Regel 3:
Als het na zonsopkomst is, zet dan regel 1 uit

U maakt weer een nieuwe regel maar dan kiest u bij trigger een vast tijdstip. Als actie selecteert u regel nummer 1 maar dan klikt u op de STOP button.
De STOP knop betekent dat de regel inactief wordt.

Dit werkt bij mij hartstikke goed!

Veel suc6