Hue / Ring buitenlamp

App version: __________
Phone OS: __iphone
Problem description: Ik probeer een trigg te maken die gaat als volgt.
Zodra mijn RING videodeurbel beweging detecteert gaat mijn HUE buitenlamp op 90% branden. Dit is mij gelukt maar ik ben op zoek naar het volgende, hoe kan ik instellen dat mijn HUE buitenlamp na verloop van tijd weer naar 30% gaat waar hij altijd op staat.
Dus RING detecteert beweging, HUE buitenlamp gaat op 90 % branden, na 10 minuten gaat HUE buitenlamp weer naar 30%.

Als je ‘expert mode’ aanzet (onder more -> profile and settings -> setting, onderaan) krijg je daarna de beschikking over het ‘timer’ kanaal. Daarmee kun je dit doen.
Let wel, dit kanaal is niet voor niets ‘verborgen’ in de expert stand; het is misschien lastiger is om het goed werkend te krijgen dan je denkt. Op het Forum zijn verschillende posts met voorbeelden te vinden.

Het is vooral belangrijk dat je zowel een ‘timer expires’ als een ‘id of expired timer’ conditie toevoegt. Anders werkt het maar 1 keer / conflicteert het met ander timers / etc.

Qua gebruik timer bij een trigg is het idd lastig om de werking te doorgronden. Ik gebruik het oa om de CV getrapt per 30 minuten op te schalen met 0,5 °

Terugkomend op de vraag, daar gebruik ik bij Hue de Lab functie voor. Daar vind je allerlei formules.
Als iemand het tuin-pad op komt lopen dan gaat de Hue verlichting (instelbaar) fel branden, na een x aantal (dus instelbaar weer) minuten wordt door Hue weer de basis ingestelde waarde ingesteld.