Hue lampen schakelen op basis van lux

Gezien het feit dat ik in de Hue app kan zien hoeveel lux er op een bepaalde motion sensor is, lijkt het mij toch mogelijk dat dat uit te lezen is en daar bijvoorbeeld je verlichting op te schakelen ipv dag nacht ritme. Overdag wordt het, zeker nu de wintertijd er weer aan komt ook overdag vaker bewolkt en dus schemerig in huis. Op zo’n moment zou ik graag mn lampen automatisch aan willen laten gaan en ook weer uit zodra er voldoende licht is. Ik kan niet ergens (zonder complete talen(Lua bijvoorbeeld) te leren) vinden hoe dat kan, niet via de hue app zelf of via bijvoorbeeld jullie app. Is dit niet iets wat jullie (simpel lkunnen uitbreiden in het hue kanaal gezien die informatie gewoon uit te lezen is?

Dat zou zeker mooi zijn, ware het niet dat Philips op de API gewoon het niet ter beschikking stelt, heb ik eerder vernomen.

1 like

Hallo,

Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?De Hue-app heeft inmiddels al een poosje een prima oplossing in Hue Labs,te vinden onder het tabje Ontdek.Zoek hier naar de formule Sunlight As A Switch.

Ik gebruik dit nu een paar weken icm met een tijdtrigg in olisto,de laatste om de niet-hue te kunnen schakelen.Het is even beetje experimenteren tot je de juiste lichtintensiteit hebt gevonden om te schakelen maar daarna geen omkijken meer naar.Ook niet onbelangrijk,zorg dat je sensor geen verlichting kan ‘zien’,dit kan een leuk disco-effect geven of je alsnog in het donker zetten.

Ik gebruik hem nu zo;
Olisto trigg : 20 minuten na als het nacht is
Hue labs : lux op 10,tijd is tussen 16:00 en 22:00

Hopelijk heb je er iets aan.