Hue als conditie / voorwaarde

Hoi, ik heb een trigger gemaakt waarbij als mijn telefoon op het nachtkastje gelegd wordt, via een NFC tag en Olisto connect de Hue lampen beneden uit gezet worden en de slaapkamer lamp op 25% gezet wordt. Ideaal lijkt het, behalve dat die dim naar 25% ook geactiveerd wordt als de slaapkamer lamp al uit staat midden in de nacht… Hebben een baby dus ik moet er nog wel eens uit :wink:

Is het mogelijk Olisto uit te breiden zodat de Hue lamp status ook als voorwaarde ingesteld kan worden? Mijn dim regel zou dan alleen geldig kunnen zijn als de lamp al aan staat.

Misschien kan je er een extra voorwaarde aanhangen, dat de lamp alleen op de dimstand mag komen als je de tag scant tussen 22:00 en 23:59? Of andere bedtijden natuurlijk :slight_smile: Dat is niet helemaal waterdicht maar goed…

Anders zou je eens naar Tasker kunnen kijken, daar is een plugin voor (AutoHue) waarbij je de status van je lamp kan uitlezen. Ik heb gezien dat het kan, ik heb er niet mee ge-experimenteerd (nog)

Tijd als voorwaarde had ik als eerste oplossing, alleen houdt de baby zich daar niet heel strak aan, dus dat werkte niet :wink: Thanks voor de tip, zal Tasker eens gaan bekijken!