Home Connect, variabele vaatwasser

Hallo olisto team,

Zoals er in de kanaal beschrijving voor Home Connect staat “Je kan zelfs de wasmachine laten draaien als de productie van je zonnepanelen hoog is.” probeer ik deze trigger met het Home Connect kanaal en een Connector te maken voor een vaatwasser.

Voorwaarde waar de Trigger aan dient te voldoen:

  • De Zon opbrengst is een X waarde verkregen via :triggi: Connector :small_blue_diamond:. (kan zowel totaal opgewekt op die dag of wanneer de waarde op dat moment hoger is dan X Watt per uur.) :white_check_mark:;
  • De vaatwasmachine staat klaar (eventueel te meten via het indrukken van de Home Connect knop op machine):question:;
  • De deur is gesloten :question:;
  • Het mag niet vaker als 1x per dag draaien.:question: (Om geen loops te krijgen);
  • stuur een Push bericht en geef de waarde van de zonneopbrengt weer. (nu gebruikt als test mechanisme) :white_check_mark:.

De waardes die nu te zien zijn binnen olisto voor Home Connect > Vaatwasser > Als apparaat zijn:

  • klaar voor gebruik. (signaleert ook als de deur open staat)
  • bezig
  • klaar
  • uit

:small_blue_diamond:Hiervoor is een reeds actieve :triggi:Connector met (IUNGO) die functioneert voor de Zonnepanelen opbrengst. (Waarde weergave binnen een Push bericht (door het toevoegen van de connector als variablele in de tekst), lijkt overigens niet te werken)
Hoe pas ik achteraf de waarde voor de Connector trigger aan? Denk aan groter dan, groter of gelijk aan, ect

Olisto heeft gelukkig al meer Home Connect variabelen dan IFTTT en Homey App (van Athom), maar ik mis wat mogelijkheden om Negatieve NOT waardes toe te voegen.
Daarnaast zie ik in de beschikbare waardes ook geen zogenaamde False Positives.
Ook mist een ELSE (Anders Dan) statement

(Screenshots en extra info beschikbaar indien gewenst)

Hi @Bloke

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving over de trigg. Wij hebben tot doel om de app zo eenvoudig mogelijk te maken waarbij je zonder programmeerkennis allerlei slimme koppelingen te maken. Zaken als ELSE, NOT, OR en false positives zijn zeker relevant als je complexere triggs wilt maken, maar het zorgt tegelijk voor extra complexiteit in de app als we niet nagaan hoe dit voor een gebruiker kan werken die niet zo technisch onderlegd is. Complexiteit is wat we willen voorkomen. We hebben deze toevoegingen zeker op onze lijst, maar ik kan nog niet zeggen wanneer of in welke vorm ze in de app komen.

De waarde aanpassen voor een Connector, dat kun je in de trigg zelf doen. Door de conditie te kiezen kun je deze aanpassen. Of bedoel je hier iets anders?

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen