Hoe verdient Olisto geld

Omdat Olisto (nog geen) Nuki triggers ondersteund gebruik ik IFTTT incombinatie met Apilio om ‘bijzondere’ dingen voor elkaar te krijgen. Gisteren heb ik bericht ontvangen van Apilio dat per 1-1-2020 er een abonnement moet worden afgesloten voor hun diensten. Jammer maar begrijpelijk. Hoe zit dat met Olisto? Kunnen we in de nabij toekomst ook verwachten dat we hier een abonnement voor moeten afsluiten?

Uit de oude doos:

Hoe komt het uiteindelijke verdienmodel eruit te zien?
“We zijn nu in de fase dat we verdienmodellen gaan uitproberen. Voor de hand liggend is het freemiummodel, waarbij de app gratis blijft, maar waarbij we voor specifieke kanalen een bepaald bedrag per maand kunnen vragen. Of dat we juist een bedrag gaan vragen aan gebruikers die meer dan een bepaald aantal triggs hebben aangemaakt. Ook zullen we op korte termijn wat met referenties doen. We gaan ervan uit dat mensen die onze app gebruiken een bovengemiddelde interesse in slimme apparaten hebben. Daarom willen we koopknoppen toe gaan voegen in de app. Die verwijzen door naar verkopers van slimme apparaten. In ruil daarvoor krijgen wij dan weer een bescheiden bedrag per succesvolle verkoop van de verkoper.”

Dank je wel. Ik had al gezocht naar de ‘oude doos’ maar kon het niet vinden. Heb zelfs een woord uit jouw oude doos gebruikt als zoekterm, maar ook dan vind ik het niet. Is het verdienmodel al van toepassing? Ik heb zelf nog niets hoeven afrekenen. Zijn er al kanalen waar voor betaald moet worden?

Olisto is en blijft gratis voor de gebruikers van de app. We gaan geen geld vragen voor abonnementen.

2 likes