Google voice in samenwerking met Triggi

Vanmiddag is even wat dieper in Triggi Connect gedoken. Ik heb de lampen nu ipv via Domoticz nu via Triggi gekoppeld aan Google Voice… Het werkt fantastisch!!! :grin:

Ik ga even proberen een video ervan te maken!

3 likes

Ik ben benieuwd!

Hier de video ervan:

Nu is de rest dus kinderspel, om Toon te kunnen schakelen op voice commandos.
De uitdaging zit hem voor mij nu er ook in, om dit via een Raspberry Pi te laten lopen. Zodat ik in huis kan lopen, kan roepen dat de lampen aan moeten.

Wij zitten ook niet stil met onze ontwikkelingen voor Google Home…

Aii wat een mooie ontwikkeling en een mooie vormgeving deze Home…

1 like

Oee, die zit er wel heel mooi uit… Al enige duidelijk wat prijskaartje word Frank?
Dit is natuurlijk wel het ultieme om te hebben, wil je je huis via voice commando aansturen.

Je bedoelt van de Google Home? Nee ik heb geen idee wat dit in NL gaat kosten…

Ook ik heb het werkend gekregen, maar denk op een andere manier. Ik heb IFTTT gebruikt om een WEBHOOK te triggeren. En daarin zit dan weer de link die je in Triggi Connect gebruikt. Het moeilijkste was nog om de IFTTT te laten snappen dat ik een commando gaf. Net als boven in het verhaal hier, gebruikte ik de “Gesproken zoekopdracht”. Dit leverde alleen maar resultaten op in de browser. Ook dat zie ik dus hier boven gebeuren. In Allo zit ook de echte Google Assistent. En die werkt dus wel direct.

Zou nog leuker worden als je TRIGGI direct aan de Assistant kon hangen.

Ik ben er ook eens in gedoken en het is mij ook gelukt met behulp van Google Allo.
Ik heb bij IFTTT een applet gemaakt Google Assistent in THIS en dan, in het geval van mijn Hue Lampen, de zin “Lichten aan” ingesteld. Dan als actie bij THAT de Webhook dienst gebruikt. Via Olisto Connect een aparte URL laten maken en die URL heb ik bij de Webhook ingevuld bij URL. Als methode voor POST gekozen (controle hierin om IFTTT een push bericht te laten geven als de actie loopt).
Bij Olisto dan via Olisto Connect ingesteld dat als de eerder genoemde URL aangeroepen wordt (dit stel je dan in met de token die bij de URL van Olisto Connect) wordt gegeven dat dan als actie bepaalde Hue lampen aan worden gezet. Ik heb als tweede actie dat de Hue lampen dan in de Relax stand worden gezet.’

Via Google Now en dan zeggen"OK Google, lichten aan" geeft bij mij ook alleen en zoekopdracht in de browser, maar via Google Allo kun je met de microfoon tegen Google Assistent praten en daar reageert IFTTT prima op.

Als je een beetje moderne android telefoon hebt, blijkt de echte assistent er gewoon in te zitten. In m’n galaxy s7 edge dus aanwezig. Enige is dat zij niet werkt als je telefoon in NL taal staat. Zet je tasl eens op US, UK of wat ik nu heb, Australish engels. Daarna kan je via het settings menu van je telefoon de druk knop aanpassen zodat je hiermee de assistrnt kan aanroepen. Voice is dsn ook mogelijk.

In de Google Home app heb ik onder “Home Control” en dan bij ADD devices “Trust Smart Home” toegevoegd, je krijgt dan een inlogscherm van de ICS2000, inloggen en grant permission geven.

Al je ontvangers en scenes staan nu in de Google Home app onder “Home Control”

De devices (KlikAanKlikUit ontvangers) en ook al je scenes kun je vervolgens een Engelse nickname geven om ze middels voice commando’s te laten schakelen.

Met mijn Google Home Mini werkt dit spatzuiver

Maak rooms aan zoals bv living room, plaats al je ontvangers van de kamer erin en middels bijvoorbeeld het voice commando “living room on” gaan alle ontvangers aan :slight_smile:

2 likes

Update: vandaag zag ik dat KlikAanKlikUit ook was toegevoegd, je krijgt natuurlijk hetzelfde inlogscherm voor de ICS2000

Hoe stuur je een command vanaf Triggi naar Domoticz? Ik kan wel met een connector andersom, maar niet van Triggi naar Domoticz. :roll_eyes:

Dat is wel ook wel mogelijk hoor, je kan toch bij Olisto Connect een HTTP request sturen? Als je daar de link van Domoticz in plaats, moet Olisto bepaalde handelingen verrichten in Domoticz.

Ik heb dat dus geprobeerd. De link werkt wel in een browser, maar niet in Olisto. Ik heb ook alle mogelijkheden geprobeerd, maar werkt dus niet. Kan het zijn doordat ik een wachtwoord in het HTTP meestuur? Zou ik dat dan via API moeten doen?

Ik ga dat even testen vanavond. Kom erop terug :wink:

Super, ik ben benieuwd. Mogelijk kan het via een omweg (via ifttt), maar dat zou een beetje omslachtig zijn.

Welk IP heb je gebruikt in de Olisto app? Je Interne (waarschijnlijk 192.168.x.x) of Externe? Olisto is een externe app, die dien je externe IP te hebben. Daarbij moet ook poort 8080 of de port waar Domoticz opdraait open staan.

192.168.x.x werk alleen intern (bij jou thuis, als je verboden bent met WiFi en/of utp kabel.

Ik gebruik mijn publieke IP met de poort. Vandaar ook het gebruik van username en wachtwoord.

Staat nu op form, maar had alle opti geprobeerd.