Google Assistant Support

We hebben thuis een kaku systeem voor de verlichting. Nou zou ik graag met mijn Google assistant deze commands geven. Eerst heb ik ifttt uitgeprobeerd maar deze ondersteund geen kaku. Toen heb ik triggi gevonden, alleen is het mogelijk Google Assistent te gebruiken met triggi?

Alvast Dank

Ja dat kan. Als je de app Automate gebruikt, kan je hierin spraakherkenning toepassen. Vervolgens maak je in Automate een HTTP request aan, naar een Connector van Triggi Connect. Die kan vervolgens KAKU aansturen…

Na enig zoekwerk ben ik er achtergekomen dat de koppeling tussen Google Assistant (GA) en KlikAanKlikUit (KAKU) op moment van schrijven in stappen moet. Daarom heb ik in Excel op een rijtje gezet wat ik wil laten gebeuren en hoe dat dan moet.

Hiervoor heb je nodig:

  • apps: Google Assistant, IfThisThenThat (IFTTT), Triggi en KAKU;
  • de bijbehorende accounts;
  • je eigen overzicht.

Voor mij zag het er zo uit:

Om dit voor de gebeurtenissen voor elkaar te krijgen deed ik achtereenvolgens:

  1. gelijknamige connectors aanmaken om aan te aanroepen op Connect customers to your brand - Olisto - connect your customers to your brand
  2. scenes aanmaken in KAKU
  3. triggers aanmaken in Triggi met de Triggi-connectors, het KAKU-channel (scènes en switches), NEST-channel
  4. bedenk met welke Artificial Intelligence (AI) je wilt werken, want je kunt niet zomaar de GA aanroepen en dingen laten doen. Voor het gemak, kies je favoriete AI en gebruik die naam waar dat nodig is. Zie mijn overzicht, ik gebruik Tess (uit Salvation).
  5. in IFTTT applets aanmaken met THIS: Google Assistant, THEN: Webhooks (waarin je de Triggi-connector aanroept)
  6. in GA via settings > shortcuts de IFTTT-applets aanroepen

Klaar :wink:
Het kost even een paar uurtjes, maar het is vooral herhaling van zetten. Dus niet moeilijk. Komt goed!

1 like