Geo-fencing issues

App version: 2.32.1
Phone OS: 16
Problem description:
Hallo. Vorige week heb ik problemen gehad om de server te bereiken. Daarna werkt mijn geo-fencing niet meer. Mijn beide telefoons heten nu iPhone en hebben niet meer de naam van het toestel. Ik kan ook de trigs die geofencing gebruiken niet meer wijzigen. Doe ik iets verkeerd? Ben al jaren een uitgebreide Olisto gebruiker :wink:

Ook hier vergelijkbare ervaringen.
Vorige week problemen gehad met de server-verbinding, maar daarna leek alles weer als vanouds te functioneren. Sinds de installatie van iOS16 werken de triggs met geo-fencing echter niet meer zoals het hoort (voorheen wel). Ook wordt de naam van onze iPhones niet meer juist opgehaald. Beide toestellen worden in de App nu als „iPhone“ weergegeven, in plaats van „iPhone van …“ (zoals ingesteld in iOS). Het selectief toetsen op aanwezigheid of selectief sturen van een melding is daardoor niet meer goed mogelijk. :slightly_frowning_face:

Dank je wel Clejo voor je reactie. Jammer want ik kan eigenlijk niet meer zonder Olisto :innocent:
Ik heb hier al mijn Domotica mee bestuurd om o.a geheugen vrij te houden op mijn Hue bridge. Werkte ook naadloos met mij WoonVeilig.

Helaas kan ik sinds vanavond helemaal niet meer inloggen en mijn vrouw ook niet. Hoop dat het Olisto team snel met oplossingen komt.

Hallo @SwePie, heb je toevallig ook vorige week iOS 16 geinstalleerd?
Het klinkt alsof er met iOS 16 iets veranderd is waardoor de app de identiteit van het toestel niet meer uit kan vragen. Zelf weet ik vrij weinig van iPhone/iOS maar we zullen hier verder in moeten duiken.

Als workaround zou je kunnen kijken of de geofencing functies van IFTTT het wel goed doen op jullie toestellen en zo ja via IFTTT een regel kunnen instellen om via een webhook een Olisto Connector aan te roepen als je een locatie betreedt/verlaat en op die manier je triggs aan te roepen.

Hallo Daniël, ik heb inderdaad ook iOS 16 geïnstalleerd. Nu heb ik het wel werkend door even uit te proberen welke iPhone van wie was, maar ik ben de identiteiten kwijt.
Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

De hiccup met het inloggen is trouwens weer voorbij.

Hallo allemaal!

Apple heeft de beveiliging weer eens lekker aangescherpt en sommige van deze wijzigingen lekker diep in de developer notes verstopt. Hoe dan ook, de fix moet bij apple aangevraagd worden + er moet een nieuwe versie van de app worden gereleased (in die volgorde).

We wachten nu op de goedkeuring van apple voor stap 1 en zodra we die hebben kan er een nieuwe versie uit. We houden jullie op de hoogte.

Excuus voor de trage oplossing!

Dank je wel Remy, mooi om te zien dat je er mee aan de slag bent. Dat wordt gewaardeerd.
Ik ben ook bezig met mijn Thermosmart en daar krijg ik geen reactie meer dus denk ik er nu over om te switchen naar de Netatmo thermostaat. Alles is goed als het maar samenwerkt met Olisto :wink:

1 like

Even een update:
We zijn nog steeds in afwachting van Apple :confused:

Helaas zijn ze hier heel traag mee en wachten nu meer dan een maand.

Dank voor je feedback Remy, we wachten geduldig.
Ik merk dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Synology NAS. Bij de opslag van foto’s heten alle mappen ineens “iPhone” en hebben ze niet meer de volledige naam. Misschien helpt dit een beetje…

Ruim 3 weken verder hebben we dan eindelijk een positief antwoord van Apple! De nieuwe build voor iOS is gemaakt en komt vandaag in review. We testen de build eerst nog even met een paar gebruikers. Mocht je daar 1 van willen zijn, stuur me dan even een privébericht met het emailadres van je appleID en dan kan je er gelijk al gebruik van maken.

En idd vanavond na een 2e build werkt de nieuwe versie perfect en is de juiste naam van mijn iPhone weer zichtbaar. :grinning:

1 like

Ik wacht nog even een weekendje feedback af en dan zet ik m maandag wel door voor iedereen.

Top Remy !!

Hier doet hij het nu ook op de 14 pro :+1::+1: