Geo-fencing “Beiden niet thuis”: truc om het te laten functioneren

Een trig gebaseerd op “Geen van de geselecteerde toestellen zijn op locatie” doet het niet als ik in het lijstje met toestellen alle twee toestellen aanvink.

Mijn oplossing: de voorwaarde “Geen van de geselecteerde toestellen zijn op locatie” voor elk toestel aanmaken.

1 like

John. Bedankt voor het delen.
Ik ga dit eens proberen want het werkt hier ook weer eens niet.

Maar dit hoeft dus niet met “er is een toestel op locatie”? Alleen als er geen toestel op locatie is dus.

Wat bedoel je?

“Maar dit hoeft dus niet met “er is een toestel op locatie”? Alleen als er geen toestel op locatie is dus.”

Wij zijn met z’n 3en.
Ik heb nu dit:

Is dit dan juist? Bedoel jij dit?
Aan voor ieder afhankelijk, uit voor alle 3 in één.

A ha.

Hoe jij dit bedoeld, kan ik niet 1-2-3 beoordelen.

Mijn CV gaat op 15graden als wij beiden niet thuis zijn.

1 like

Ik denk dat ik het begrijp. Dankjewel.

Helaas. Het heeft niets geholpen.
Alles weer nagekeken. Alleen de telefoon van m’n vrouw stond op locatie Haarzuilens (waar wij absoluut niet wonen. Heel raar). Maar dit zal er verder denk ik niets mee te maken.

Ook met de update van Apple is niets verandert. Geofencing werkt wel op mijn telefoon, maar niet op de andere 2.

Iemand nog suggesties voordat ik het hele systeem het raam uit gooi?

Voor je afhaakt: als een van de gebruikte iPhones niet goed aangeven waar het zich bevindt, dan ontvangt Olisto foutieve gegevens en werkt geofencing niet zoals het moet.

Mijn tip: controleer de instellingen op de gebruikte iPhones: Locatie-voorzieningen / Deel mijn locatie / Olisto / Altijd.

Ik heb het denk ik al 20 keer gechecked. Alles staat goed.

Ik heb triggs aangemaakt, apart voor vrouw en zoon, voor als ze weg gaan en thuiskomen. Dat werkt, bij beiden zie ik meldingen. Dus geofencing werkt op zich wel.
Vandaag maar weer eens het alarm proberen.

Het is weer eens zover: het werkt niet goed.
Wel bij mijn vrouw en mijzelf, maar als wij weggaan en mijn zoon blijft thuis gaat het alarm af als hij gaat bewegen. Olisto schijnt hem niet te zien. Ik heb alles al opnieuw ingesteld, locatievoorzieningen bekeken. Niets raars.

Iemand enig idee?

Nog steeds geen antwoord van Olisto….