Gedeelde map via Sonos afspelen

App version: 2.26.0
Phone OS: Android
Problem description:
Hallo allemaal!

Ik heb in het verleden een windows7 pc gehad. Daar stond een map Kerstmuziek op die ik gedeeld had via smb1 gaat dat volgens mij. Ik heb toen een knop gemaakt in Olisto “Kerstmuziek” dacht ik. Daarna heb ik een trigg aangemaakt als volgt: Als (er op de knop kerstmuziek wordt gedrukt) Dan: (Sonos, speel \familiepc\kerstmuziek). Ik heb toen ook alles goedgezet in in google home app. Dat wil zeggen ik heb hem gelinkt met mn account. Daarna was het enigste wat ik hoefde te doen was of op de knop te drukken of roepen “hey google, speel kerstmuziek”. Op dat moment werd mijn map afgespeeld.

Ik heb nu een windows 10 machine en heb nu wat ik dacht hetzelfde gedaan. Alleen het spraak gedeelte werkt niet. Ik kan wel op de knop drukken en dan speelt ie het. Alleen het vragen met hey google werkt niet. Hij wijst me dan erop dat ik een standaardmuziekdienst moet instellen.

Ik weet niet meer precies of ik de trigg toen “Speel kerstmuziek” heb genoemd of dat het alleen “Kerstmuziek” was en dat het “speel” gedeelte hier los van staat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen bedankt!

Hoi Mike,

Het stemcommando om een Olisto Now knop te activeren is 'Hey Google, activate (of activeer) '. Dus probeer eens ‘Hey Google, activeer speel kerstmuziek’ in plaats van ‘Hey Google, speel kerstmuziek’.
Misschien is het ook beter om je knop te hernoemen naar ‘Kerstmuziek’, omdat ‘speel’ een ingebouwd commando van de Google assistant is. Dus dat zou tot ‘spraak’ verwarring kunnen leiden. En je commando wordt er korter van.

Of “START SONOS” …