Gebruik van Timer Kanaal

Kan iemand mij helpen met het Timer kanaal? Ik zou graag een vertraging willen inbouwen voordat een actie wordt uitgevoerd.

Als voorvbeeld: als ik met woonveilig het alarm inschakel wil ik dat na 10 minuten de verlichting (Hue) uitgaan.

Het Timer kanaal staat nu voor iedereen live, maar we gaan het nog verbergen achter de “expert opties” omdat het wel wat configuratie nodig heeft. Een uitleg vind je op https://olisto.com/hoe-werkt-olisto/hoe-werkt-het-timer-kanaal-in-olisto

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Het timer kanaal lijkt niet te werken. Ik heb een timer geconfigureerd en die heeft het een keer gedaan,maar nu niet meer. Daarnaast lijkt het of de “timer has expired” trigger af en toe zonder reden getriggered wordt.

Het timer kanaal werkt inderdaad al ruim een week niet meer helaas. :frowning_face:

Hi @lancer en @hansipi

hebben jullie nog steeds problemen met de timer? Ik help jullie er graag mee verder om alles weer netjes aan de praat te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

@frank, het werkt nog niet bij mij. Ik zet in de ene trigg en timer met een bepaald id. Daarnaast heb ik een andere trigg voor als een timer met dit id afloopt. Deze laatste trigg wordt nooit aangeroepen.

Hi @lancer
Ik heb je zojuist een mail gestuurd om wat meer informatie te vragen over de triggs. Hopelijk kunnen we het zo verder oplossen.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Met hulp van @frank is het opgelost.

In de trigg die afhankelijk is van de Timer moeten twee voorwaardes opgenomen worden.

  1. A timer expires
  2. ID of expired timer equals…
1 like

Hi Lancer,

Is het mogelijk me een voorbeeld te sturen hoe je bv een hue lamp na 30 sec kunt uitschakelen als je alarm heb ingeschakeld.

Als actie A is uitgevoerd dan moet actie B na 30 sec gebeuren.

Mvg
Ron

Waarom kan het Timer kanaal niet simpel een “Wait” zijn ? Dus als de tijd verstreken is dat ie dan pas gewoon verder gaat met het uitvoeren van de rest van de Trig.
Zoiets zit n.l. ook standaard in de KAKU ICS-2000

Ietwat ingewikkelder maar als je een omweggetje maakt via Apilio.io dan kun je daar een logic block creëren (met bv een seconde timer). Je stuurt dan Apilio aan met een HTTP GET (Json) vanuit Olistio die dan na x seconden middels een webhook de Hue lampen aanzet (via IFTTT). Voordeel is dat je nog meer condities kunt definiëren in Apilio waardoor je bijvoorbeeld ook andere Olisto triggs of IFTTT applets op elkaar kunt laten reageren.