Foreca weer kanaal

App version: 2.27.2______
Phone OS: 13.5.1____
Problem description:
Het weer kanaal werkt niet echt voor Dordrecht. In de Foreca app zijn de huidige gegevens en voorspelling voor Dordrecht redelijk maar in de Olisto triggs worden blijkbaar de meetgegevens van het weerstation Rotterdam Zestienhoven gebruikt waardoor het in mijn triggs voor de zonweringen meestal mis gaat. Bij de locatiekeuze in het weer kanaal heb ik toch echt gekozen voor de gele locatiemarkering in Dordrecht. Maar blijkbaar houdt dit niet in dat dan ook de Foreca gegevens van Dordrecht worden gebruikt, waardoor het heel vaak misgaat met de meldingen voor onbewolkt, bewolkt en regenachtig. Of te wel de schermen gaan op als het helder weer is en worden bijonder nat als het regent.
Kunnen jullie aub aangeven hie het weer kanaal precies werkt en welke gegevens in welke frequentie worden verwerkt.
Mogelijk dat jullie ook nog een mogelijkheid zien om ‘Buienalarm’ toe te voegen aan de kanalen daar deze app wel heel vaak een een goed notificatie geeft als het gaat regenen.
Alvast bedankt voor de moeite.

Hetzelfde probleem speelt zich af in Papendrecht. Vorige week met de onweersbuien was mijn zonnescherm nog uit. Gelukkig heb ik een terrasoverkapping onder mijn zonnescherm anders kun je wel indenken wat er was gebeurd…