FLOALT werkt ook samen met de ICS-2000

Hallo,

Omdat ik op het gehele wereld wijde web het antwoord niet kon vinden en ik toch maar het risico heb genomen er één te kopen: Het armatuur FLOALT van Ikea werkt prima samen met de ICS-2000 van KAKU. Er wordt op internet beweerd dat het een afwijkend Zigbee protocol is, maar het werkt gewoon.

3 likes

Mooi Reinier, dit weten we dan ook weer.
Zou dit ook zo gelden voor het Tradfri Stopcontact?

Ik denk het wel. Er was wat twijfel over de FLOALT mbt het protocol. Ik heb ook andere lichtbronnen (E27) van Ikea die ook prima werken.

Ik heb geen reden aan te nemen dat het stopcontact het niet zou doen.

Producten van Ikea zijn wel bedoeld voor hun afstandsbediening. Bij een armatuur zoals FLOALT geldt dus wel dat je deze moet inleren, alvorens je hem ophangt, aangezien de ICS-2000 tegen het armatuur gehouden moet worden.

Reinier,
gaat de ICS2000 het IKEA stopcontact gewoon herkennen omwille vh zigbee protocol?
Ikea Stopcontacten zijn veel goedkoper dan deze van KAKU…

Ik zie geen reden hieraan te twijfelen.

Het lukt mij niet om de floalt te koppelen aan de ICS 2000. Ik heb een verlengsnoer zodat ik de floalt tegen de ics kan houden maar welk type lamp ik ook probeer er wordt niet gekoppeld?

Heb je nog meer advies?

Na mijn bericht heb ik er nog een gekocht waarbij het koppelen niet vanzelf ging, maar waarbij het uiteindelijk wel is gelukt. Het kan helpen om de resetprocedure van de FLOALT te doen en vervolgens opnieuw in te leren. Volgens mij moet je dan 5 of 6x in en uitschakelen. Dan knippert het armatuur even en kan je opnieuw beginnen…

Het is wel erg belangrijk dat je de ICS bij de sticker houdt. Hierachter zit iets van een NFC tag ofzo, waardoor het armatuur wordt geïdentificeerd.

Als het echt niet lukt wil ik je wel helpen als het niet al te ver weg is.

Het is me gelukt. De floalt en de ics al tegenelkaar gelegd. Via de kaku app zigbeelamp toevoegen. Dan 6x keer de floalt aandoen. In kaku app op verbinden drukken.

Goed om te horen! Ik moet zeggen: het zijn erg fijne armaturen…als ze het eenmaal doen…

Ja als ze werken werken is het prima spul idd. Wel jammer dat je niet en de ikea afstandsbediening en de kaku app kan gebruiken. Het is 1 van de 2. Als ie in de kakuapp werkt en je koppelt dan weer de afstandsbediening dan gaat ie in de kakuapp offline

Klopt…dat is onderdeel van het zigbee protocol. Wel kan je een kaku afstandsbediening gebruiken om via de ICS het armatuur te bedienen, maar dat is wel wat omslachtig. Ik heb wel 2 kaku wandschakelaars die via de ICS de armaturen inschakelen.