Extra Keuzen bij Tijd ( Als )

Hallo,

Graag zou ik de optie " voor een bepaalde tijd " kunnen gebruiken.

ALS.ik thuiskom EN het is 15 min later.
DAN. na 15 min Kachel aan.
ALs ik even gouw iets kom pakken ( gereedschap voor me werk ) dat dan niet gelijk de kachel aan springt.

Snapje

Ook anders om is die leuk.
ALS. Ik van huis weg ga EN het is 30 min later.
Dan kachel uit.

Als ik nu een rondje ga fietsen dan is me huis koud omdat ik me huis verlaten heb.

Rondje fietsen doe ik meestal 30 min dus dan is de kachel nog niet uit.

Nog een.

ALS. de wasmachine minder dan 5 watt gebruikt EN het is 10 min later.
DAN. Stekker uit.

Wat ik mij afvraag: Wat wil je als DAN gebruiken?

Sorry @Prinsreinier ik drukte te snel op enter.

Snap je hem nu ?

Yep, die optie staat bij ons op de lijst! Zoals je nu bv bij zonsopgang/zonsondergang kunt zeggen 10 minuten NA zonsondergang etc
Ik denk wel dat het een aparte conditie zou moeten zijn. Een soort pauze-conditie. Toch?

Hoi @frank
Hoe gaan jullie die maken?
Is het dat als de voorwaarde 1 x hoog word, de timer wordt gestart en als die afloopt hij de dan voorwaarde hoog wordt

Of dat de voorwaarde ook zo langs als dat de timer loopt hoog blijft ?

Het is inderdaad wel vereist dat je met deze triggs ook een timer kan annuleren. Vandaar ook mijn vraag waar je het voor wil gebruiken. In KAKU (ook in combinatie met Triggi) kan je dit al doen. Maar dat worden in jouw geval lastige (elektro)technische oplossingen.

Hoe we dit exact gaan maken dat weten we nog niet. Maar het is wel mooi om er hier over te hebben en te kijken hoe we het zo kunnen maken dat het simpel en eenvoudig is in te stellen. Ook voor mensen zonder domotica/programmeer/electro ervaring. Dat is vaak de uitdaging!
Ik zit nu zelf te denken aan een soort kettingreactie. ALS ik thuis kom DAN start timer voor x minuten EN DAN voer de actie uit.

Zou zoiets werken?

Jazeker! Als je met hetzelfde kanaal ook de timer kan annuleren…

In welke gevallen zou je de timer willen annuleren? Wat voor trigg zou het zijn die je toch niet wil laten uitvoeren?

Zoals Paul al omschrijft: Als ik thuis ben dient pas na 15 min. de verwarming in te schakelen. Wanneer ik in de tussentijd weer vertrek, kan dit weer geannuleerd worden.

Toiletventilatie: Als ik meer dan 2 min. op het toilet ben, is afzuiging wellicht een goed idee ;). Indien korter, kan deze timer worden geannuleerd…

Zou Triggi deze dan automatisch moeten annuleren op basis van locatie of iets anders? Of zou je dat handmatig doen met bv een extra button?

Aan de hand van de locatie inderdaad.
Extra buttons zijn Booooeeehhhh

Dus ik kom thuis. Timer gaat lopen. Ga ik binnen die tijd weer weg dan stopt de timer.

Je kan ook de optie als een van de toestellen thuis is…

Dan krijg je het zelfde.
Als een van de toestellen thuis is gaat de timer lopen.
Als een toestel thuis is gaat de timer lopen komt het andere toestel dan blijft die zelfde timer lopen.
Gaat een van de toestellen weg dan blijft de timer lopen is geen van de toestellen meer thuis dan stopt de timer.

Klinkt goed. We merken alleen dat Locatie een lastige indicator blijft. We zijn afhankelijk van de locatie updates die we van het OS krijgen. In combinatie met een timer zou dat onverwachte situaties kunnen geven. Maar ik vind het een interessant idee wat ik zeker aan het team doorspeel!

Ik denk dat je je niet moet focussen op de locatie… Ik denk dat je je moet focussen op de Timer.

Een ander voorbeeld kan zijn.
De was machine verbruikt als X tijd minder dan 3 watt
Dus
Kan die slimme stekker uit.