"Er lijkt een probleem te zijn met de Toon interface"

Is er iemand bekend met de melding “Er lijkt een probleem te zijn met de Toon interface” wanneer een trig voor Toon in werking gaat?
De trig werkt in principe wel wanneer weg van locatie maar de commando’s voor Toon worden soms niet uitgevoerd. Handmatig in de Toon app lukt het wel dus er is geen storing o.i.d.
Misschien komt het omdat er twee settings tegelijk moeten worden veranderd?, programma uit en temperatuur instellen naar 18 graden. Liefst had ik een programmawijziging naar vakantie stand ingevoerd maar dat gaat helaas niet.

Is hier al iets over bekend? Krijg deze melding steeds vaker en trig wordt niet of niet helemaal uitgevoerd

@ReneH

Dat is vervelend. De triggs werken soms dus wel, maar niet altijd gelijktijdig? Mocht je niet teveel triggs met de Toon hebben, zou je het kanaal eens opnieuw kunnen koppelen? Je moet dan wel je triggs opnieuw maken. Als je veel triggs hebt, laat het me hier weten of via de in-app chat, dan zoeken we een andere oplossing voor je probleem.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Vandaag deed heel de trigg het niet bij away, ik wacht met smart op de grote update. Ik heb in principe een trigg met drie acties - geen geselecteerde toestellen op locatie - dan Toon programma uit - en thermostaat op 18 graden - stuur notificatie. Ik heb dit bewust gedaan omdat programma op “weg” niet veel zin heeft als een half uur later het comfort programma alsnog aan springt. Vakantie stand als commando zou ook fijn wezen maar dat gaat niet zover ik kan zien.
Heb de trigg nu aangepast met een 30 seconden timer tussen de twee Toon commando’s, hoop dat dit helpt ik kijk het even aan.

Vandaag een nieuw fenomeen.
Krijg het pushbericht “thermostaat op 18 graden” maar er is niets uitgevoerd

Meldingen bij de trigg van deze actie
-12:20 Pushbericht is verzonden
-12:20 Er lijkt een probleem te zijn met de Toon interface
-12:20 Er lijkt een probleem te zijn met de Toon interface
-12:30 Fout triggi/caught-exception

Gaat lekker…

Om er nog een keer op terug te komen.
Net een test gedaan zonder locatie maar op een bepaalde tijd en dit ging goed. Timer in dezelfde trigg werkt niet heb ik inmiddels begrepen, logisch ook dus ertussenuit gehaald. Twee commando’s tegelijk naar toon gaat ook niet echt goed dus met een timer opgelost. Kijken of het met locatie nu wel werkt.

Vandaag deed locatie dus helemaal niets, ik geef het op…

Hallo ReneH
Ik heb ingesteld dat wanneer ik weg ga (en mijn telefoon) en ook die van mijn vrouw, dan stelt Toon zichzelf op weg in met een vaste temp van 17 gr.
Werkt perfect, hopelijk heb je wat aan deze info.

Staat hier ook zo maar werkt helaas niet, als we allebei weg zijn wordt er meestal niets getriggerd, soms wel maar daar heb ik niet veel aan als het 80% niet werkt.

Hi @ReneH

Ik heb met het team gekeken wat er aan de hand is. Het lijkt er op dat onze systemen niet altijd toegang krijgen tot de servers van Toon. Of in elk geval ze proberen te bereiken maar geen respons krijgen. Dat is helaas een probleem wat iets verder reikt dan “even oplossen” en waar zowel mensen uit ons team als van Toon nodig zijn. We hebben voor deze week een moment staan waar gezamenlijk aan dit issue wordt gewerkt. Ik heb helaas dus nog geen witte rook. Hopelijk is dat snel anders!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Ok bedankt voor je reactie.
Gister werkte de trigg wel en vandaag weer niet, ook geen melding als bovenstaande maar gewoon niet uitgevoerd. Ik wacht rustig af.

Niet goed gekeken, ook vandaag uitgevoerd…!

Zaterdag en vandaag zijn de locatie triggs weer niet uitgevoerd helaas

Vanavond was er maar één iphone de deur uit en werd de trigg uitgevoerd terwijl de rest van de familie thuis zat.Maar snel handmatig weer aan gezet.

En vandaag weer uitgevoerd terwijl er nog iemand op locatie was. Ik ga het nog één keer proberen door de trigg opnieuw te maken, tegen beter weten in maar goed.