Eerste item in KAKU selectie lijst wordt niet aangestuurd

App version: 2.28.1__________
Phone OS: Android________
Problem description:
Het eerste item in een KAKU lijst wordt niet aangestuurd door een trigger.
Als er meerdere lampen zijn geselecteerd gaan ze allemaal aan behalve de eerste in de selectie lijst.
Zie screenshots. in dit voorbeeld wordt ‘TV spot midden’ niet aangestuurd, maar zou wel moeten worden aangestuurd.

Hoi Wilber,

Met de eerste in de selectielijst, bedoel je dan altijd TV spot midden?
Of bedoel je de eerste van degene die je geselecteerd hebt?

Zou je voor mij de volgende instellingen kunnen proberen:
(het makkelijkste is om het even te proberen met een Olisto Now knop, dus een trigg die zegt: ALS knop ingedrukt, DAN aan)

  1. Alleen TV spot midden aan
  2. TV spot midden + Hoek recht voor + Grote lamp
  3. Hoek recht voor + Grote lamp + TV spot deur

En die resultaten even hier melden? Dan kunnen we kijken waar het precies misgaat voordat ik diep in de connectie ga graven.

Alvast bedankt!

Hallo Remy,

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb de drie testjes gedaan.

In alle drie de tests gaat ‘TV Spot midden’ niet aan.

De andere lampen van test 2 en 3 gaan wel aan.

PS: de ‘TV Spot midden’ is niet stuk. Als ik een KAKU scene of rule gebruik werkt de spot wel.

Na dat ik deze test uitgevoerd heb, heb ik ‘TV Spot midden’ gereset en opnieuw gekoppeld met mijn KAKU gateway.

Nu doet ‘TV Spot midden’ het goed in de tests, echter is het nu ‘TV spot deur’ die het in een soortgelijke test niet doet.

‘TV spot deur’ staat als 4de in mijn selectie lijstje. Is deze onderwater nu op de op de plaats van ‘TV Spot midden’ gekomen?

In beide situaties werken de spots wel goed met KAKU scenes en of rules (in de KAKU app).
grt. Wilbèr

Hallo Wilbèr,
Heeft tv-spot midden het eerst wel gedaan, voordat het stopte met werken? Zo ja, kun je je herinneren of je toen ook iets iets in het Kaku systeem gereset of toegevoegd hebt, voordat het stopte met werken?

TV spot midden heeft het nooit gedaan.
Na reset nu wel, met als gevolg dat TV spot deur het nu niet meer doet. Deze deed het daarvoor wel.

Hoi Wilbèr,

Even een tussentijdse update: Ik heb even gekeken in onze logs en daar niet meteen iets vreemds in gevonden. Dat vraagt dus een iets diepere zoektocht.

Mijn eerste suggestie zou zijn het KAKU kanaal te ontkoppelen in de Olisto app en opnieuw te koppelen, maar ja dat zou niet ideaal zijn ivm je bestaande triggs. Een tweede suggestie is om ook nu TV spot deur de resetten.

Anders moeten we in overleg met KAKU en daar kan best wel even overheen gaan.

Hoewel ik de komende 2 weken op vakantie ben, houd ik deze post wel even in de gaten wat betreft je reactie en misschien kunnen we nog het eea proberen.

Gr. Remy

Hi Remy,

Dank voor je support. Kennelijk hebben de toepassingen een zelfoplossend vermogen :slightly_smiling_face:.
Ik heb een trigger aangemaakt waarmee ik alle lampen in de ruimte één voor één aan doe. Tot mijn verbazing gaan ze allemaal aan (ook TV spot deur).
Deze melding mag gesloten worden. Helaas heb ik geen oorzaak gevonden voor het eerdere issue.

Grt. Wilbèr
PS: fijne vakantie

Hoi Wilbèr,

Bedankt voor de terugkoppeling. Dit zou zo maar iets kunnen zijn wat te maken heeft met het aantal lampen. Ik zal na mijn vakantie even kijken of dat idd zo is. Maar voor nu is het goed om te horen! Veel plezier met Kaku en Olisto!