Een idee voor een nieuwe Zonnescherm bundel, wat vinden jullie?

Hi allen,

We ondersteunen sinds kort het idee van bundels. Dit zijn meerdere triggs die in één bundel zitten (goh…) en je kunt configureren voor je eigen situatie. Sommigen maken veel triggs die gezamenlijk een bepaalde situatie kunnen aansturen. Wij willen dat makkelijker gaan maken met bundels. Jullie kunnen deze (nog) niet zelf maken, maar wij willen er zoveel mogelijk aan gaan bieden. We gaan in samenwerking met KlikAanKlikUit een bundel maken voor de zonneschermen die KlikAanKlikUit ondersteunt. Zoals gezegd, een bundel bestaat uit meerdere triggs. Wij hebben nu het volgende idee voor de triggs, wat vinden jullie van onze lijst? Wat zou je nog missen?

  • Als KAKU-gebruiker wil ik mijn zonneschermen regelen op basis van het weer. In het weerkanaal wil ik de locatie van het dichtstbijzijnde weerkanaal selecteren. Op basis van die weersomstandigheden bestuur ik dan het scherm. Bijvoorbeeld op basis van zonnig weer of UV hoger dan 3.
  • Dan wil ik ‘de afkoelperiode’ selecteren hoeveel seconden (of minuten?) na het naar beneden gaan het scherm niet meer opnieuw naar beneden mag. Idee: Dit is tussen 10 minuten en 30 minuten, standaard 15 minuten. Ook wil ik kiezen tussen welke tijden de bundel moet werken. Standaard zou deze staan op 8 AM en 8 PM, maar dit kun je zelf aanpassen.
  • Je kunt de windsnelheid selecteren. Als deze hoger is dan 9 m / s (standaard waarde), dan moeten de schermen ingerold worden.

We maken dan een bundel van triggs met de volgende voorwaarden:

Trigg 1: ALS het zonnig is vandaag + windsnelheid minder dan 9 m / s vandaag + timer niet actief (kan ingesteld worden tussen 10 en 30 min.) + Tussen 8 en 22 uur
DAN gaat het zonnescherm neer + en stellen we automatisch een timer in

Trigg 2: ALS het regent of de windsnelheid is hoger dan 9 m / s of de tijd is na 22.00 uur
DAN gaat het zonnescherm omhoog en start de timer

Vraag: Zouden deze twee triggs in een bundel voor jullie interessant zijn? Moeten ze nog exacter te maken zijn op basis van bepaalde condities? Zou je nog een andere trigg willen die in de bundel staat? Mocht je ideeën hebben, laat het ons hier weten. Je kunt ons ook altijd bereiken via de in-app chat.

Groet
Frank Meeuwsen
Community Architect

1 like

Trigg 1: ALS het zonnig is vandaag + windsnelheid minder dan 9m/s vandaag + temperatuur hoger dan 20gr + timer niet actief + tussen 8 en 22uur
DAN: gaat het zonnescherm neer + automatisch een timer in

Trigg 2: ALS het regent of de windsnelheid is hoger dan 9m/s of het is onweeractig of de tijd is na 22:00
DAN: gaat het zonnescherm omhoog en start de timer

Trigg 3: ALS slimme stekkers Toon staat aan
DAN: gaat het zonnescherm omhoog en start de timer

Wens voor toekomst.
Er word aangebeld (ring)
Er is niemand thuis
Het is na zons ondergang
Buiten lampen gaan aan.

Spotlight cam ziet beweging.
Het is donker
Er is niemand thuis
Hue tuin verlichting gaat aan.
Hue huis kamer verlichting gaat aan.
Er word een alarm belletje naar voorgeprogrameerd nummer gedaan.

Ja het zou zeker handig zijn

Prima idee zo’n bundel van triggs. Ik zou het zonnescherm zo’n … minuten voordat het gaat regenen omhoog halen.

Misschien handig om dit voor bepaalde maanden van het jaar te laten gelden.
De trig te laten werken afhankelijk van de zon-opkomst en ondergang ipv van vaste tijdstippen.

Dat gaat je niet goed af. Zeker weten dat je scherm dan nat word van de regen.

Hoi, ik gebruik de gecombineerde trig voor mijn screens:
Het is dag, 30 min na zonsopkomst In mijn woonplaats is het zonnig of bewolkt
De voorspelde temperatuur voor vandaag is hoger dan 18 graden.
Dan
beweeg de screens neer

Omhoog heb ik op tijd geprogrammeerd daar de zon na 14 uur niet meer op die kant van het huis staat. Vind het wel jammer dat ik bij Olisto het tijdstip niet een variabele plus of min kan instellen dus daarvoor gebruik ik KAKU.

Beide werken perfect en dus is het altijd koel in huis.

Wij gebruiken in ons huis nu al een dergelijke trigg om zonwering neer en omhoog te laten. Alleen merken we regelmatig dat nu weer indicatie niet altijd even goed werkt. Het is nog zonnig bij ons en zonwering gaat toch omhoog of het wordt regenachtig en zonwering gaat niet omhoog.

Dus ja prima idee deze bundels en dan met meer accurate weer indicaties nog beter!

Hi @onsslimmehuis

We werken aan een betere manier om het weerkanaal in te stellen. We zijn afhankelijk van de weerstations die de weersituatie aan ons doorgeven. We merkten de laatste weken dat hier door de leverancier van de data soms wat aparte keuzes werden gemaakt. In een nieuwe versie van het kanaal kun je een specifiek weerstation kiezen ipv een plaatsnaam. We hopen zo duidelijker te maken dat een weerstation wat verder weg ligt vaker een andere weersituatie kan hebben dan een station wat dichtbij ligt.

Dit topic is na 14 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.