What kind of functionality are you thinking of (delete what is not applicable):
Channel
Is the functionality already available at a service like IFTTT, Alexa or Google Home? NO
What functionality would you like to propose:
Ik heb een DYNAMSCH ELEKTRA contract. En dus ieder uur een andere prijs voor je stroom. Bedrijven zoals ENECO leveren wel al een app voor b.v. het SLIM LADEN van een electrische auto. maar er is nog niets wat je can gebruiken voor de rest van je slimme huis. Dus mijn idee voor het nieuwe KANAAL is dus dat je de actuele data die b.v. van ENECO op ENECO Dynamisch is te vinden, kan gebruiken in je TRIGGIES. Dus als stroom dit uur onder 0.20 EURO, dan alle lampen aan. Of als het boven 0.25 komt alle lampen weer uit.
Helaas komt er geen reactie van Olisto.
Zo’n Trigg zou voor mij ideaal zijn. Stel een minimale prijs in en die trigg kan de schakelaar van m’n oplaadpunt via Tuya activeren.
Hoe Toon zelf de prijs wel of niet gaat genereren per uur is mij nog niet duidelijk.
Mijn dynamisch contract gaat pas 12/11 in.
Mijn dyn is op 19 okt ingegaan. Dus ook contact gehad met Eneco over de Toon. Helaas, de Toon is te dom hiervoor. Dus daar zie je niets. Zou toch ook super eenvoudig moeten zijn om een tegel te maken die deze info kan aangeven. Maar geven aan dat alle ontwikkeling is stilgelegd. Dus voor die 4.50 per maand krijg je nog erg weinig.
Maar zelfs in de app van Eneco maken ze er een zooi van. Iedere dag na 15.00 moet je de prijzen erin staan. Maar vaak is dat pas na 08.00 volgende dag. De website werkt gelukkig wel goed.
Klopt vwb Toon. De ontwikkeling van Toon ligt volgens mij al 2 jaar geheel stil. Gelukkig wordt de App Toon nog wel onderhouden.
Ik ben dan ook sinds een jaar HomeWizard aan het gebruiken. Veel makkelijker qua mogelijkheden dan Toon. Uitlezen converter PV simpel te koppelen met App HomeWizard. Uitlezen slimme meter via P1 ook simpel. Sk dd kort ook tarieven dynamisch contract ook in de app HW in te vullen. Als je een verbruiksmeter PV voor auto laden neemt is erg veel instelbaar.
Storingen heb ik nog niet meegemaakt.
Dus ik richt mij meer en meer op HW en Toon hangt er een beetje bij.
Maar een hele enkele keer (maar dan is TOON zelf ook de weg kwijt of liggen de servers van Eneco er weer eens uit), maar de verbinding tussen Olisto en Toon werkt eigenlijk altijd wel goed. Heb er namelijk een slimme stekker toen ooit bij gekregen en als die ook maar even boven of onder de ingestelde waarde komt, gaat Olisto al over tot actie.
Dus dan zou een waarde voor Dynamisch die maar eens per uur verandert toch wel goed moeten werken.