Connector naar Domoticz

Is het mogelijk om, als mijn Woonveilig-alarm aan gaat, een bericht naar Domoticz te sturen zodat daar een switch ‘Afwezig’ ON gaat? Of werkt het systeem alleen maar andersom?

Dat kan door een HTTP request te sturen. Ik doe dat zelf via omweg, via eigen server, omdat het rechtstreeks niet werkt.

Beste Rik,

dank voor je reactie. Ik heb op mijn synology web station een pagina gemaakt die via refresh doorverwijst naar domoticz. Deze pagina kan ik via elke browser en vanaf elk ip adres aanroepen en dan vindt de gewenste actie plaats. Via Olisto heb ik een http-request (GET, url, GEEN, leeg veld) aangemaakt. Deze actie wordt uitgevoerd volgens Olisto maar Domoticz ontvangt niks. Enig idee? Hoe heb jij je eigen server ingesteld?

Alvast dank!

Vincent

Ik heb een pagina gemaakt …nl/…/index.php?actie=iets
Dan in dat iets geef ik de actie mee
Dan in mijn pagina (puur alleen PHP en verder niets) doe ik dan via curl een HTTP request.
In Olisto doe ik een PHP request (post) naar die pagina met actie (zonder HTTP:// ervoor)


Zo heb ik via Olisto knoppen op mijn iPhone waarmee ik zonder te ontgrendelen lampen kan bedienen of een programma kan activeren die zorgt dat de vaatwasser pas aangaat als de zonnepanelen voldoende produceren #duurzaamheid. Ik heb een wall plug hiervoor gebruikt. Zo schakelt ook de Quooker uit als de vaatwasser boven een bepaald vermogen komt en krijg ik een berichtje als de vaatwasser klaar is.

Dit is de rechtstreekse link om een switch te schakelen op Domoticz

Http://ipdomoticz:portdomoticz/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=idxswitch&switchcmd=On

Zelf ook verschillende dingen draaiend en geautomatiseerd, er is toen wel blog over geschreven door Jelmer :slight_smile:

Je kunt die blogpost hier vinden!

Dankjewel, heb de directe link inmiddels aan het werk, het probleem zat hem in het wel of niet gebruiken van ’ '.