Connection Lost to Google Home

App version: __________
Phone OS: Android
**Problem description:i had my google home always connected and suddenly it said that it was not connected anymore. When i push reconnect it opens a browser window where i go to assistent.google.com here i can do nothing… I cant use my trigger buttons trough google home anymore now. What can i do to reconnect my google home to Olisto

Hi @Matthijs_Pol, a few questions:

  • Did the channel report an error (red corner with exclamation mark), or did you just notice that it appeared as not connected?
  • Do you know if the Google Home functionality still worked when you saw this?
  • Does the Google Home functionality work now, despite it appearing disconnected?

Hoi Daniël,

Sinds gisteren heb ik ook die melding. Maar vreemd is dat het lijkt dat alles wel goed werkt met Google Home.
Sinds vandaag heb ik ook de Hue melding met rode uitroepteken. Zie foto

Groetjes, Ton.

hoi ik kwam erachter omdat ik mijn olisto knoppen niet kon starten door te praten naar de google home luidspreker, Ik heb nu echter wel weer verbinding met google home in de app(groene vinkje) maar ik kan nog steeds niet mijn knoppen activeren door bijvoorbeeld Start Kachel te zeggen

Hoi Brandje.

Die HUE had ik van de week ook al. Ik heb hem opnieuw gekoppeld en toen was het weer normaal

1 like

Hoi Matthijs,

Jazeker had met Hue ,dus Meetup, ook gedaan maar na opnieuw inloggen daar blijft het molentje draaien. Dus kennelijk zit er aan de Olisto kant toch nog een hikup.
Ben benieuwd naar de nadere info van Daniël.

Groetjes, Ton.

@Matthijs_Pol, om je Google Home weer gekoppeld te krijgen volg je de stappen zoals hier beschreven: https://olisto.com/channels/google-home/

We hebben Google Home afgelopen week in de kanalenlijst gezet in de hoop dat het mensen zou helpen bij het koppelen, want daar kregen we veel vragen over. Voorheen stond Google Home namelijk helemaal niet in de kanalenlijst, omdat het niet werkt als een normaal kanaal. Maar blijkbaar biedt de pagina van Google waar je terecht komt niet altijd de mogelijkheid om te koppelen en wordt het er dus allemaal niet duidelijker op.

Hier werkt het Hue kanaal weer gewoon. Rode uitroepteken is weg. Helaas die van Google Home nog niet.

Goed om te horen Ton! Is het met Hue uit zichzelf weer goedgekomen of heb je opnieuw verbonden?
Wat betreft Google Home, ik begreep uit je vorige bericht dat het wel gewoon werkt. Geldt dat ook voor de Toon-gerelateerde commando’s? Ik vermoed dat dat uitroepteken meer met de Toon/Google Home integratie te maken heeft.

1 like

Hoi Daniël,

Voor Hue had ik na het uitroepteken wel bij Meetup Hue geprobeerd opnieuw Olisto te koppelen, maar na inlog daar bleef het molentje draaien en reageerde de site van Meetup Hue niet langer. Dus dat gaf ik op.
Nu blijkt dus dat het uitroepteken toch weg is.
Helaas is de reden mij verder niet bekend.
De uitvoer via de Hue triggs werken overigens prima.

Na jouw bericht begreep ik het kanaal Google Home beter en omdat het uitroep teken niet verdwijnt heb ik het kanaal nu ontkoppeld.

Overigens werken de Now opdrachten verder prima.

Thx voor je bericht en een fijn weekend!!

Groetjes, Ton.

1 like