Beveiliging, wat te kiezen? KAKU of Woonveilig?

Ik overweeg om een beveiligingsset aan te schaffen. Natuurlijk één die gekoppeld kan worden in Olisto. Wie heeft goede ervaring en waarom? Ik twijfel tussen Woonveilig en KAKU.

Ik gebruik woonveilig in combinatie met Olisto en zelfs de trigg om de slimme stekker aan en uit te schakelen werkt perfect. Het alarm kun je via olisto wel aan zetten maar van wege de veiligheid is het niet mogelijk m het alarm uit te schakelen via olisto. Overigens werkt een en ander feilloos met die woonveilig app.

1 like

Dank Peter, fijn om te horen. Heb je ook slimme triggs voor mij?

Dag Anita ik heb wel een paar triggs om een beveiligingssysteem in te schakelen.
Koppel eerst het kanaal dat je wilt gebruiken aan Olisto now.
ALS (now) knop Alarm AAN wordt ingeschakeld
DAN beveiligingsysteem inschakelen
Stuur PUSHbericht ALARM AAN.
Bij KAKU kun je dan mijns insziens ook de trigg alarm uit maken
ALS (now) knop ALARM UIT wordt ingedrukt
DAN beveiliging systeem uitschakelen
stuur PUSHbericht ALARM UIT.

Dit kun je ook doen met de slimme stekkers van KAKU en woonveilig.
Bijvoorbeeld ALS (now) knop slimme stekker wordt ingedrukt
DAN :(kanaal ) slimme stekker Aan.
De triggs die ik z.o gemaakt heb kun je ook gebruiken om evt. slimme lampen aan/uit te zetten. Bij de Philips Hue lampen hoeft dat trouwens niet in combinatie met woonveilig. Je kunt als het alarm aanstaat nl. de lampen automatisch rond zonsondergang tot een bepaalde tijd aan laten gaan. Hopenlijk heb je hier iets aan.
Groet Peter

1 like

Hoi Peter, heb ik inderdaad veel aan. Dank!
Gelijk nog een vraag (voor de zekerheid), is het mogelijk om lampen die op KAKUschakelingen staan (stekker of fitting) te schakelen indien het alarm afgaat? Ik wil namelijk bij een alarm alle lampen laten aangaan. Ik heb alleen lampen op KAKU schakelingen, geen Hue lampen. Tevens heb ik KAKU camera’s die ik met KAKUschakelaars bij een alarm ook wil aan laten gaan.
Het lijkt vanuit jouw antwoord dat het kan maar nu jij de expert ben kan ik het mooi navragen. :wink:

En nog een vraag Peter, klopt het dat je alleen Olisto kan gebruiken als je een woonveilig maandabonnement a € 8,95 hebt? Vind het wat onduidelijk op de site van Woonveilig. Is dat abonnement handig?

KAKU werkt prima…in- en uitschakelen middels geofencing. Verlichting inschakelen…wel is het zo dat er geen signaal is vanuit een alarmmelding naar Olisto…Het signaal blijft dus binnen KAKU, waardoor verlichting wel ingeschakeld kan worden.

Reinier, begrijp ik dat jij met het KAKU-beveiligingssysteem binnen de KAKU app voor elkaar heb gekregen dat je de verlichting kan schakelen op moment dat er een alarm (lees bewegingssensor) afgaat? Dit is exact het signaal dat ik wil hebben. Naast een sms of andersoortige melding naar de buren. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb namelijk KAKU camera’s staan maar ik kan niets met het signaal van beweging doen. En ik wil het alarmsignaal kunnen gebruiken om allerlei zaken (lampen, geluid) te kunnen schakelen m.b.v. een KAKU schakeling.

Jazeker…het is allemaal van KAKU, dus klinkt ook logisch volgens mij. Je krijgt van KAKU een melding op je telefoon bij een alarmsignaal. Een SMS naar andere apparaten lukt vooralsnog niet.

Ditzelfde werkt overigens ook prima met de rookmelders van KAKU…weet ik uit ervaring met gourmetstellen en aangebrande aardappels :wink:

1 like

Voor de zekerheid kun je even kijken op de website van KLIK AAN KLIK UIT.NL. Hier staan vragen en antwoorden over het alarmsysteem op. Misschien heb je er wat aan.
Groet Peter

Volgende antwoord😃 Er zit idd een verschil tussen het abonnement en de gratis versie bij Woonveilig. De voordelen (abonnement ) zijn o.a. Ondersteuning op afstand, onbeperkt aantal alarmmeldingen per sms of e-mail, tot wel 6 personen te alarmeren en blijvend tot er een reactie is. ( bij gratis slechts 1 persoon/melding) Verder wordt het systeem 24/7 bewaakt bij stroomuitval, internetstoring en monitoring van het systeem, tot zelfs de status van de batterijen van de accessoires. Olisto ,Toon en de veilige buurt app worden alleen in de abonnement versie ondersteunt. De garantie termijn op het systeem is bij abonnement 4 jaar (gratis 2 jaar).
Je kunt de beveiligingsdienst trouwens 1 maand gratis uitproberen en daarna gewoon opzeggen. Ik heb gewoon een abonnement. Overigens werken zowel het systeem als de beveiligingsdienst naar behoren. Bij verstoring van de sensoren/deur-raamcontacten binnen 10 seconden een alrmmelding.
Voor de goede orde: ik heb geen commercieel belang bij woonveilig😉maar ben een tevreden klant

Hopenlijk helpt dit antwoord je een beetje bij de keuze

Groetjes
Peter

1 like

Een groot gemis bij een alarm van KAKU is dat er geen inlooptijd in te stellen is.
Je leest dat echter nergens.
Vergeet dus niet je telefoon, anders kom je zonder lawaai niet binnen.

Er is ook geen geluidsignaal bij het aan of uitzetten.

Erg beperkt dus allemaal.

1 like

John, heb jij een ander systeem waar je wel tevreden over bent? En kan je daarmee via Olisto (KAKU) lampen en slimme stekkers schakelen? En is een sms of ander bericht naar de buren mogelijk?

Nee, heb ik niet omdat ik nog maar net de KAKU alarmin het hele huis heb aangelegd, wat een miskoop was.

Ieder z’n mening natuurlijk, maar een miskoop kan ik het niet noemen. Juist icm Olisto werkt het perfect! Als je een startpakket van KAKU koopt zit er ook een sleutelhanger bij. Dan kan je het alarm ook uitschakelen wanneer je nog buiten staat.

1 like

Na veel uitzoekwerk en met behulp van alle reacties heb ik zojuist het KAKU systeem besteld. Juist omdat ik niet vast wil zitten aan een abonnement en ik KAJU er mooier uit vind zien dan Woonveilig. Ik ga dus van het weekend installeren. En trigs maken. Mocht iemand nog een goede tip hebben, kom maar door!
En allemaal ontzettend bedankt voor de reacties, jullie hebben mij geholpen in mijn zoektocht.

Heb je er een sleutelhanger bij gekregen? Bij zat hij niet en kaku heb ik gebeld, die weten ook van niets.

Ik heb in het basis-beveiligingspakket een afstandbediening. Ik heb nog niet goed gekeken maar er is een houder bij en een soort lusje waarbij ik mij kan voorstellen dat dit bij de afstandsbediening hoort.
Bij het woonveiligpakket zit wel een sleutelhanger als afstandsbediening. Vind m redelijk groot dus ik verwacht dat dit niet zo werkt aan een sleutelbos.

Je kan ook via o.a. hornbach alarmknoppen bij bestellen