App werkt momenteel heeeeel traag

App version: 2.32.0________
Phone OS: Android 12
Problem description:
Sinds een week of 2 heb ik dat de app zeer traag reageert. Alles wat je aanklikt duurt een aantal seconden voor er iets gebeurd. Gebruik OLISTO al de nodige jaren, dus weet dat het ook snel kan. Op mijn S20 Ultra is het dus 6 sec. Op mijn oude S7 als ik daar nog iets wil doen is het meer richting 30 sec. Als je b.v. een TRIG opent en dan wil scrollen gebeurt er dus seconden niets voor deze begint te schuiven. Heb ik dit alleen?

Ik heb dit ook al langere tijd. Zowel op mijn Samsung Galaxy S6 gsm met Android 7.0 Als op mijn Lenovo tablet met Android 11

Xiaomi Mi A1 heeft dat ook…

Hier op de iPhone XS Max geen enkel probleem. Net weer even gecontroleerd. Binnen 1 sec is er op elk niveau een reactie.

Gebeurt dit vooral vlak na het starten van de app, of blijft dit gebeuren ook als je al even met de app bezig bent @Rai @rikvado @Tom_Soeteman?

Bij mij altijd traag…

Hier ook altijd traag. Om dat iemand aan gaf dat de IOS versie wel snel was, ook even op een oude IPAD gekeken, maar die is ook niet echt vlug. Kan aan het oude beestje liggen. Misschien omdat de IOS versie ook niet meer omhoog kan, is deze versie nu te oud. Is nog een 2.26.0 en zie geen nieuwe in de store. De helft van de trigs heeft ook een rood icoon bij de OLISTO CONNECTS staan. Maar voor mij is eigenlijk alleen de ANDROID van belang.

Op een recente iPad is nu versie 15.3.x. En als Olisto App gebruik ik 2.30.4.
Dus versie 2.26 is wellicht te oud om te gebruiken.
M.i. lijkt het toch een Android probleem te zijn.
Hopelijk komen er nog meer iOS gebruikers met een reactie.

Overigens is het wel vreemd @Daniel dat ik sinds vanmiddag bij sommige triggs een uitroepteken heb staan. Even de connectie opnieuw gemaakt (overigens geen vertraging kunnen constateren) en de Trigg werkt weer. Vreemd……

Dit blijft gebeuren. Soms (zeldenl gaat het iets sneller.

Ik krijg dit probleem op geen van de Android apparaten die ik ter beschikking heb om mee te testen (inclusief een inmiddels toch wel vrij oude Galaxy S6) gereproduceerd. Ik vraag me af of het op een of andere manier aan jullie specifieke accounts ligt. Zouden jullie eens kunnen proberen een schoon account aan te maken en kijken of dat net zo traag reageert?

Zijn het specifieke interacties die zo traag zijn (bijvoorbeeld het openen van een trigg, het bewerken van een trigg, het toevoegen of bewerken van een actie / conditie, het koppelen van een kanaal, …) of is het bij ongeveer alles wat je doet?

Het is nu gedeeltelijk beter. Ik had er een filmpje van gemaakt, maar die kan ik helaas hier niet bij uploaden. Mag alleen JPEG, etc. Op dit moment gaat het openen van de app wel weer snel. Ook scrollen door de lijst met TRIGS is weer OK. maar als je dan een TRIG opent en die probeert te scrollen, dan duurt het een paar seconden voordat er weer te bewegen valt. En wil je weer omhoog, dan hetzelfde. EN dan ineens kan je wel weer normaal scrollen. Net alsof het laden van die LOG die onderaan staat de boel in de vertraging gooit.

Bij mij nog steeds mega traag, maakt niet uit bij wat. Krijg soms zelfs de melding dat de app Olisto niet reageert.

Toestel is Xioami Poco X3 NFC.

Ik zal eens met een compleet nieuw account op een ander toestel proberen, zoals hier is voorgesteld. Wordt vervolgd

Edit:
Maakt helaas geen verschil uit. App blijft zeer traag

Nu als in met een nieuw account, of nu als in nu ineens zonder duidelijke aanleiding?

Is het filmpje een .mp4? Als het goed is kun je die nu uploaden. Het zou echter kunnen dat het vanwege de bestandsgrootte alsnog mis gaat. Als dat zo is, zou je het dan via bijvoorbeeld wetransfer kunnen delen? Ik ben wel heel benieuwd namelijk.

Was inderdaad te groot. Maar als ik de link naar google hier zet, staat meteen heel groot mn naam erbij. Hebben we nog iets als PM hier? Dan stuur ik alleen die link aan jou.

Inmiddels file tot 8.3 mb weten te verkleinen, maar er mag maar 4 mb geupload worden. Dat is wel heel weinig voor een filmpje.

En inderdaad met mn huidige account.

Limiet staat nu op 10 MB

Heb ook de “touch” erbij opgenomen. Je ziet me dus dapper vegen, maar zonder success.

De Xiaomi Mi A1 is vervangen door een Samsung A52s… probleem met trage app is opgelost…

Telefoon was even voor een weekje weg voor reparatie. Dus nu meteen app opnieuw ingesteld. Telefoon is een S20 Ultra met android 12.

Er is bijna niet mee te werken. Krijg nu zelfs popup met of ik nog wel wil wachten of de app killen.

Dus bij mij is het zeker niet opgelost en eigenlijk nu nog erger.

Heb alleen nog niet getest met een ander account.

Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar zo niet: zou je eens kunnen proberen de app data te wissen? (dus niet gewoon de app herinstalleren, maar via het Android settings scherm voor de app de data verwijderen, zie screenshot).