App onstabiel (op Android 9.0)

Op mijn Nokia 6.1 met android 9.0 sluit de app regelmatig af. De widgets zijn meestal nog wel zichtbaar, maar de melding met “olisto is working in 5he background” verdwijnt. Er zijn diverse posities waar ik voor deze app de batterijoptimalisaties heb uitgezet (dit werkt voor andere apps die moeten blijven draaien wel) maar Olisto blijft regelmatig afgesloten worden.

De locatiebepaling werkt dan ook niet meer.

Vreemd genoeg sluit de eerste keer na opnieuw opstarten de app direct weer af. De tweede keer start hij wel gewoon op en wordt de locatie bijgewerkt waardoor de gemiste triggs ook ineens uitgevoerd worden.

Een vervelend probleem. Gelukkig nog aan het testen, maar dit moet wel verbeteren, anders werkt voor mij de app niet voldoende.

Ik heb een Samsung S9 met de nieuwste androidversie (9 dus) en ik herken dit probleem niet. Heb nooit problemen met spontaan afsluitende app.

Ik normaal ook niet, behalve dus bij olisto.

Dit gebeurt dus terwijl je de app op de achtergrond hebt draaien? Zou je de stappen op deze pagina: https://www.techrepublic.com/article/how-to-use-android-pie-standby-apps/ eens kunnen volgen om na te gaan of de Olisto app wanneer dit gebeurt naar een lage bucket verplaatst is? Welke instellingen heb je precies gebruikt om batterijoptimalisaties uit te zetten? Kun je daar screenshots van laten zien?

Er is een nieuwe appversie in beta (2.24.2) Deze zal binnenkort gereleased worden. Hierin wordt expliciet gevraagd om Olisto uit te sluiten van eventuele batterijoptimalisaties. Dit zal waarschijnlijk de problemen oplossen.

De versie is ondertussen live voor Android!