Annuleer Timer werkt niet

App version: 2.26.0____
Phone OS: android 7.0____
Problem description:
De functie “annuleer Timer” werkt niet.
Wanneer een timer loopt en hij wordt geannuleerd, dan volgt de melding “ongeldige timer-ID”.
Wanneer vervolgens de timer weer wordt gestart volgt de melding " Timer liep al. Looptijd is verlengd."
Dit probleem doet zich al enige tijd voor.

Edit: de timer blijkt (soms?) wel geannuleerd te worden. Maar de genoemde (fout)meldingen in het gebruik van de trigg zijn dan foutief.

Bij Als moet de regel staan: timer x is actief

Toevoegen (of weglaten) van de regel “Als timer is actief’” maakt geen verschil.
In beide gevallen wordt de timer WEL beëindigd, maar de genoemde foutmeldingen blijven.

NB. Het probleem lijkt dus alleen bij de meldingen te liggen.
Ik gebruik de volgende test-triggs:

  1. start timer en doet lamp aan.
  2. doet lamp uit bij aflopen timer.
  3. beëindigt timer
    1 en 2 werken goed.
    3 werkt wel (lamp blijft branden), maar in de log staat dat er een onbekend timer-id is en bij nogmaals starten van 1) staat daar in de log dat de timer reeds liep en verlengd is (de lamp gaat dan na afloop van de timer uit)

Voorbeeld: lamp na afloop timer, behalve als het bv regent.
Trig1
ALS

  • een timer loopt af.
    -ID van timer is test1
    DAN
    -Schakel lamp aan.

Trig2
ALS
-Timer met ID test1 is actief

  • weer, woonplaats, regen
    DAN
    -Annuleer timer test1

Trig3
ALS

  • Een timer loopt af
  • ID van afgelopen timer is test1
    DAN
  • Schakel lamp uit

Ik hoop voldoende info.
Ik heb zonwering schakeling met tussendoor controle weersgesteldheid. Deze bestaat uit 19 trigs met regelmatig annuleren van timer indien nodig.
Succes, ik hoor het wel. Mvg Paul

Beste Paul,
Dank voor je reactie. Ook mijn triggs hebben de structuur zoals jij aangeeft (zie mijn vorige reactie).
Ze werken ook goed, incl. het annuleren van een timer.
Alleen staan in de triggs bij ‘laatste activiteit’ de genoemde foutmeldingen. Die sporen dus niet met wat er gebeurt.
Ik kan daar verder mee leven :wink: Het zette me alleen op het verkeerde been.