Alarm automatisch uitschakelen

Ik zit met een volgend probleem.

Ik wil graag via Olisto mijn KAKU alarm uitschakelen als ik binnen de aangegeven cirkelafstand van mijn huis kom. En automatisch laten inschakelen als ik van huis ga.
Ik had het idee dat ik het goed gedaan had met onderstaande Trigg. Maar het werkt niet.
Doe ik iets fout? Is het sowieso wel mogelijk?

We zijn met 3 personen en we hebben het vandaag geprobeerd nadat de laatste was vertrokken. Maar geen succes. Ook niet automatisch uitschakelen toen de eerste weer thuis kwam ook geen succes.

Waarschijnlijk doe je niets fout want bij mij werkt dezelfde configuratie ook niet. Ik denk dat Olisto terug naar de tekentafel moet

1 like

Zo jammer want dit is echt een super toevoeging. Nooit meer aan je alarm hoeven te denken, het gaat gewoon vanzelf.

@Olisto ???

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb dat het niet werkte: mijn zoon had op z’n telefoon de locatie nog niet goed ingesteld. Dat heeft hij nu wel gedaan, en vandaag bij zowel het wegrijden van huis met z’n drieën als het terugkomen was het alarm respectievelijk in- en uitgeschakeld.

Klopt, gebruik het al jaren naar tevredenheid. Alleen als mijn zoon zijn telefoon in spaarstand zet werkt het niet direct. Probleem is vaak de toestemming om olisto toegang te geven tot je locatie. Dit moet op “ALTIJD” staan.
Veel plezier ermee.

Ja dat dus. Het is echt een super instelling. Bijna nooit meer op je alarm hoeven te letten.

Dankjewel.

@JR66, mooi dat je eruit gekomen bent, en dat het nu werkt. Locatie-condities zijn altijd eigenwijs, vooral als meerdere toestellen gecombineerd zijn. Het eerste om dan te checken is inderdaad of alle toestemmingen wel in orde zijn, en ook de uitzondering voor de energiebesparingsfuncties.

1 like